۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۶۲۰۹۰
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد؛

عملیات قلمون نقطه عطفی در تاریخ لبنان/ آل سعود با جنایت‌های خود روی اسرائیل را سفید کرده است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان عملیات حزب الله در قلمون را راهبردی خواند و گفت: جنایات آل سعود در یمن از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و قانا نیز فجیع تر است.
شيخ نبيل قاووق رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان




به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز به مناسبت هفتمین روز شهادت جلال طالب حمادی، از شهدای مقاومت اسلامی لبنان برگزار شد، با اشاره به اینکه تکفیری‌ها تلاش داشتند که قلمون را به پایگاهی برای حمله به سوریه و لبنان تبدیل کنند، گفت: حامیان گروه‌های تروریستی همه تلاش خود را به کار گرفتند که پایگاهی امن برای تکفیری‌ها ایجاد کنند.

 

وی افزود: مقاومت اسلامی هنگامی که تصمیم گرفت بعد از پایان فصل سرما به تکفیری‌ها حمله کند، برخی با اقدامات مختلف سعی در عدم انجام این عملیات داشتند.

 

حجت الاسلام قاووق با اشاره به ادعاهایی مبنی براینکه شرایط جغرافیایی قلمون به حزب الله اجازه موفقیت در عملیات را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: باوجود همه این اظهارات تکفیری‌ها در روزهایی اندک در مقابل مجاهدان مقاومت به زانو درآمدند.

 


این عضو ارشد حزب الله عملیات قلمون را عملیاتی راهبردی و تاریخی برای لبنان ارزیابی و تأکید کرد: مقاومت تنها گروه‌های تکفیری را هدف قرار داد و به هیچ یک از مردم لبنان در این عملیات آسیبی وارد نشد.

 

وی با اشاره به مشکل جریان 14 مارس با عملیات قلمون گفت: جریان 14 مارس حس می‌کند که با انجام این عملیات با شکست مواجه می‌شود. این جریان تلاش داشت از گروه‌های تکفیری به عنوان اهرم فشاری علیه مقاومت استفاده کند.

 


حجت الاسلام قاووق نبرد قلمون را نقطه عطفی دانست و اظهار داشت که پس از این عملیات مانند قبل از عملیات قلمون نخواهد بود. همه لبنان نیز مانند حزب الله باید به مسؤولیت های خود در قبال تهدیدهای تکفیری و صهیونیستی عمل کنند.

 


نایب رییس شورای اجرایی حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همراهی عربستان با القاعده و گروه‌های تکفیری در تجاوز به یمن، گفت: جنایت‌های عربستان سعودی از جنایات صهیونیست‌ها در قانا و غزه تجاوز کرده است. آل سعود روی صهیونیست‌ها را با اقدامات خود سفید کرده است.

 


وی افزود: رسانه های مغرض عربی نیز از توجیه جنایت‌های آل سعود عاجز هستند. نباید فراموش کرد که بسیاری از مشکلات منطقه ناشی از دخالت‌ها و اقدامات نا به جای حاکمان سعودی است.

 


این عالم لبنانی با تأکید براینکه ادامه مشکلات لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن ناشی از نوع رفتار سعودی ها است، گفت: حزب الله به محکوم کردن تجاوز گر ادامه خود داد و ملت یمن را تنها نخواهیم گذاشت./983/901/ک

ارسال نظرات