۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۶۲۱۴۰
طلاب دیروز، استادان امروز؛

بازخوانی خاطرات دهه 60 مدرسه علمیه حقانی

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست همیابی و هم اندیشی طلاب دهه 60 مدرسه علمیه حقانی با حضور طلاب قدیمی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حقانی زنجانی متولی این مدرسه برگزار شد.
حجت الاسلام حقاني طلاب دهه 60 مدرسه علميه حقاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست همیابی و هم اندیشی طلاب دهه 60 مدرسه علمیه حقانی با حضور طلاب قدیمی این مدرسه و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حقانی زنجانی متولی مدرسه حقانی برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقانی با اشاره به پیشینه این مدرسه علمیه گفت: در زمان گذشته مرسوم نبود که در حوزه برنامه منظمی باشد و معمولا همه طلبهها بهصورت آزاد درسهای خود را میخواندند.
 
 
وی در ادامه افزود: بنده وقتی بی برنامگی را در حوزه مشاهده کردم متوجه شدم که این کار درست نیست و باید یک برنامهریزی منظم برای طلبهها وجود داشته باشد؛ در عینحال کسی را جست‌وجو کردم که بتواند این نیاز را تأمین کند و از افراد مختلف درخواست همفکری کردم که آیتالله بهشتی را به من معرفی کردند.
 
 
وی به شناخت خود نسبت به آیت الله بهشتی اشاره کرد و گفت: نسبت به ایشان شناختی نداشتم و در مدرسه دین و دانش که در خیابان باجک بود گفته بودند مدیریت  آنجا را بر عهده دارد؛ وقتی وارد مدرسه شدم که شهید بهشتی به بنده گفتند که از پیشینه خود بگویید؛ گفتم ما یک مدرسهای ساختهایم که اکنون میتواند طلبه پذیرش کند ولی نمیدانیم  چه برنامه آموزشی را برای طلاب تامین کنیم.
 
وی به پاسخ شهید بهشتی در رابطه با تامین برنامه طلاب اشاره کرد و ابراز داشت: شهید بهشتی برنامه 18 سالهای برای مدرسه آیتالله گلپایگانی نوشته بود که عملی نشد، برنامه 18 ساله را برای بنده تبیین کرد و ما استفاده بهینه ‌ای را از این برنامه کردیم.
 
شایان ذکر است که در پایان این نشست طلاب با حجت الاسلام و المسلمین حقانی متولی این مدرسه دیدار و گفت‌وگویی داشتند که خاطرات مدرسه حقانی در دهه60 مرور شد.
 
همچنین نشست همیابی و هم اندیشی طلاب دهه 60 به صورت سالانه در این مدرسه علمیه برقرار می‌شود./978/پ202/ی
ارسال نظرات