۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۶۲۱۷۸
در قم؛

هفتمین مجمع عمومی فرهنگ نگارش برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین مجمع عمومی فرهنگ نگارش با همکاری انجمن قلم حوزه، در مدسه اسلامی هنر قم برگزار شد.
نويسندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتمین مجمع عمومی فرهنگ نگارش با همکاری انجمن قلم حوزه، شب گذشته در مدرسه اسلامی هنر استان قم با سخنرانی حضرت آیت الله رضا استادی و محمد اسفندیاری برگزار شد.

 

حضرت آیت الله استادی با انتقاد از برخی انجمن‏ها ابراز کرد: گاهی از برخی انجمن‏ها آثاری منتشر می‏شود که واقعا از اسم آن انجمن بزرگ‌تر است؛ باید به خوبی توجه داشت که مطالب علمی و مستند در انجمن‏های علمی منتشر شود و به جای بیشتر نویسی به بهتر نویسی روی آورده شود.

 

وی با تاکید بر گسترش فن نویسندگی در میان طلاب اظهار داشت: در سال‏های اول تأسیس حوزه‏های علمیه، بسیار تاکید می‏شد که طلاب باید با فن نویسندگی آشنا شوند و نوشته‏های حوزویان بر اساس اصول نگارشی و نویسندگی باشد؛ این دلواپسی در حال حاضر نیز در شما که این مجالس را برپا می‏کنید وجود دارد و قابل تحسین است.

 

محمد اسفندیاری به عنوان سخنران دوم این مجمع عمومی به انتقال تجربیات خود در زمینه نویسندگی پرداخت و تصریح کرد: نویسنده باید در نوشته‏های خود بادیگران مشورت کند و درباره موضوع خود، با دیگران به مباحثه بپردازد؛ پیش از انتشار کتاب، چند نسخه از آن را به اهل علم در زمینه موضوع داده شود تا پیش از چاپ اصلی ویرایش علمی داده شود.

 

گفتنی است در پایان از 6 جلد کتاب در زمینه قلم، نگارش و اخلاق پژوهش توسط میهمانان و پیشکسوتان نویسنده استان قم رونمایی شد./840/پ203/ی

ارسال نظرات