۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۶۲۲۰۴
به همت نشر ولاء منتظر؛

کتابِ کتاب سال منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتابِ کتاب سال دربردارنده بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اول فروردین‌ماه سال 1394 در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام منتشر شد.
کتابِ کتاب سال

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتابِ کتاب سال دربردارنده بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اول فروردین‌ماه سال 1394 در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام از سوی انتشارات ولاء منتظر چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که خداوند متعال در دوران معاصر به ما ارزانی نموده، نظام شکوهمند انقلاب اسلامی است. موجودیت و بقاء این نظام ارزشمند به برکت نعمت عظمای «ولایت فقیه»، این هدیه آسمانی و بی‌بدیل بوده و هست، و ما مفتخریم که بعد از رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی، خداوند بر ما منت نهاد و فقیهی آگاه و مدیر مدبری از سلاله پاک حضرت زهرا سلام‌الله علیها را به عنوان رهبر و امام امت برگزید.

 

سال‌هاست که این رهبر حکیم و با درایت در طلیعه سال نو شمسی با نگاه نافذ و بصیرت الهی خویش نقشه راه سال پیش‌رو را بر ما می‌نماید تا در فراز و نشیب‌های روزگار به بیراهه کشیده نشویم و از آفات فتنه‌ها در امان بمانیم.

 

در طلیعه سال 1394 هم این امام فرزانه در حرم مطهر رضوی نکاتی کلیدی و سرنوشت‌سازی را خطاب به آحاد مردم و مسؤولان کشور بیان کردند. نکاتی که هم ناظر به مناسبت ها و شرایط کشور در سال جاری است و هم بصیرت‌افزایی نیکویی است در جهت پیمودن راه انقلاب و رسیدن به سرمنزل مقصود.

 

این کتاب در شش فصل به زیور طبع آراسته شده که این فصول به عناوینی همچون «زیرکی مسلمان ایرانی»، «یک تأمل قرآنی»، «شعار سال»، «فرصت‌ها و چالش‌ها»، «مسائل هسته‌ای» و «مسائل مهم دیگر» مزین شده است.

 

فصل اول این کتاب دربردارنده موضوعاتی از قبیل ویژگی‌های نوروز باستانی، نقش ایرانی مسلمان و ویژگی‌های نوروز ایرانی مسلمان است و در فصل دوم مطالبی همچون چهار شرط لازم برای نصرت الهی، اهمیت این چهار شاخص، برخی از مهم‌ترین مصادیق معروف و برخی از مهم‌ترین مصادیق منکر به چشم می‌خورد.

 

فصل سوم کتاب نیز به تشریح موضوعاتی همچون انسجام اسلامی، ضرورت حمایت از دولت‌ها، دلیل حمایت از دولت‌ها، نقد منطقی مانعی ندارد، انتقاد رهبری از دولت‌ها، آداب انتقاد صحیح، نحوه برخورد مسؤولان با منتقدین، دعوت از مردم برای اهتمام به مسائل کشور، بایستی اهانت نکنند و صریح با ملت در مورد دولت پرداخته است.

 

در بخشی از فصل سوم این کتاب با موضوع دعوت از مردم برای اهتمام به مسائل کشور رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرموده‌اند: «من مردم عزیزمان را به بی‌تفاوتی دعوت نمی‌کنم، به نظارت نکردن دعوت نمی‌کنم؛ آنها را به اهتمام در مسائل اساسی کشور دعوت می‌کنم؛ اما اصرار می‌کنم که برخوردها، نه از سوی مردم نسبت به مسؤولین و نه از سوی مسؤولان به منتقدین، تخریبی نباید باشد؛ نه تحقیر باشد، نه اهانت باشد.

 

ممکن است در یک قضیه‌ای، یک عده‌ای دغدغه داشته باشند؛ دغدغه داشتن جرم نیست؛ دلواپس بودن جرم نیست. می‌توانند کسانی حقیقتا نسبت به یک مسأله مهم و حساس کشور، احساس دلواپسی و دغدغه‌مندی کنند؛ هیچ مانعی ندارد؛ اما این به معنای متهم‌کردن نباشد، به معنای نادیده‌گرفتن زحمات و خدمات نباشد. از آن طرف هم دولت و طرفداران دولت به کسانی که ابراز دغدغه و دلواپسی می‌کنند، بایستی اهانتی نکنند».

 

در فصل چهارم این کتاب هم با مطالبی از قبیل فرصت‌های کشور، نیروی انسانی، همراهی با نظام، جوانان و تهاجم رسانه‌ای، ایستادگی جوانان، تحریم، چالش‌های کشور، اقتصاد، انتظار به حق مردم، هدف دشمن از فشار اقتصادی، چند نکته در مورد اقتصاد، راه‌های کمک به تولید داخلی، نقش مردم در اقتصاد مقاومتی و ره‌آوردهای تحریم آشنا می‌شویم.

 

فصل پنجم این کتاب نیز که با عنوان مسائل هسته‌ای مزین شده است، دربردارنده مطالبی چون تدبیر و سیاست‌گذاری دشمن، احتیاج آمریکا به مذاکرات، دروغ و بی‌صداقتی آمریکا، مذاکره با آمریکا تنها در موضوع هسته‌ای، شرایط توافق هسته‌ای و وعده نسیه آمریکایی‌ها است.

 

کتابِ کتاب سال دربردارنده بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اول فروردین‌ماه سال 1394 در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام به کوشش علی‌اصغر گرجی از سوی انتشارات ولاء منتظر با شمارگان 1500 جلد و قیمت 2500 تومان در 69 صفحه منتشر شده است./907/ن601/ق

ارسال نظرات