۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۶۲۲۷۲
شاهزاده سعودی افشا کرد؛

آل سعود برای همراه کردن برخی کشورها به آن‌ها رشوه‌ها میلیاردی داده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از شاهزادگان سعودی از رشوه‌های میلیاردی آل سعود به برخی کشورهای منطقه برای همراه کردن آن‌ها با سیاست‌های اشتباه خود پرده برداشت.
سعود بن سيف شاهزاده سعودي


 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی جا به جایی مهره‌های با نفوذ درباری در حکومت آل سعود از سوی بن سلمان، پادشاه عربستان و بدون مشورت با شورای بیعت این کشور، زمزمه‌هایی از افزایش اختلافات داخلی این کشور به گوش می‌رسد.

 

در همین راستا سعود بن سیف النصر، از شاهزادگان سعودی در روزهای اخیر پرده از رشوه‌های میلیاردی آل سعود به مقامات برخی از کشورهای بیگانه و منطقه برای همکاری با اقدامات استعمارگرانه عربستان برداشت و اعلام کرد: آل سعود در ماه‌های اخیر صدها میلیارد ریال عربستانی در مبادلاتی صوری برای رشوه دادن به مقامات کشورهای منطقه پرداخته است تا این کشورها را همواره به عنوان یک تایید کننده برای برنامه‌های شکست خورده خود داشته باشد.

 

این شاهزاده سعودی در صفحه اجتماعی توییتر خود نوشت که ما گمان می‌کردیم که با روی کارآمدن محمد بن نایف و محمد بن سلمان جلوی پرداخت رشوه‌های میلیاردی گرفته می‌شود، اما متوجه شدیم که در حال حاضر اوضاع پرداخت‌های هنگفت بسیار وخیم‌تر از سابق است؛ چرا که با روی کار آمدن وزیر دفاع 30 ساله احتمال بروز اشتباهات سیاسی آل سعود بالا رفته و حکومت مرکزی بیشتر نیاز به همراهی کشورهای هم پیمان خود دارد.


وی خطاب به دیگر شاهزادگان و اعضای خانواده آل سعود گفت: باید اقداماتی صورت گیرد که از این اتلاف سرمایه ملی عربستان جلوگیری شود؛ در غیر اینصورت حتی با دو برابر کردن تولید نفت نیز نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم.

 

گفتنی است سعود بن سیف دو روز پیش نیز اعلام کرده بود که در مورد بیعت خود با محمد بن نایف، ولی عهد و محمد بن سلمان جانشین  ولی عهد و وزیر دفاع عربستان، تجدید نظر کرده است. این زمزمه‌ها حاکی از میزان اختلاف داخلی آل سعود در مورد مسایل داخلی و خارجی عربستان است که پس از کنار گذاشته شدن عناصری چون متعب و مقرن بیشتر به گوش می‌رسد. این همان چیزی است که برخی از کارشناسان منطقه‌ای آن را سر آغاز یک کودتای نرم در عربستان می‌دانند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات