۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۶۲۳۲۹
قائم مقام مؤسسه امام خمینی مطرح کرد؛

لزوم دغدغه مندی نخبگان نسبت به دفاع از آرمان های انقلاب

خبرگزای ر رسا ـ قائم مقام پژوهشکده امام خمینی(ره) گفت: نخبگان بی‌تفاوت نسبت به ارزش ها و دفاع از آرمان های انقلاب مزدور و جاسوس هستند و به همین دلیل باید نخبگان و افراد تأثیر گذار جامعه در قبال این نظام احساس مسؤولیت کرده و دغدغه نظام داشته باشند.
محمود ‏رجبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، قائم مقام پژوهشکده امام خمینی(ره)، امروز در بیستمین همایش فرصت‌ها و چالش‌های گفتمان انقلاب اسلامی در حسینیه عاشقان ساری افزود: گفتمان انقلاب اسلامی بر دو محور حاکمیت اسلام و استکبارستیزی استوار است و گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن و ادیان الهی است که باید بسط و گسترش یابد.

 

وی اظهار داشت: یکی از توطئه های مهم دشمن در غفلت نگه داشتن مردم و ایجاد بی تفاوتی در توده مردم در مسائل مختلف انقلاب است که این مسأله از توطئه های بسیار خطرناک دشمن است که باید در این راستا اطلاع رسانی، آگاهی سازی شده و غیرت دینی مردم را افزایش دهیم و به نوعی اهتمام به ارزش ها و آرمان های انقلاب و اصول انقلاب را در بین آحاد جامعه زنده و تشدید کنیم.

 

قائم مقام پژوهشکده امام خمینی(ره) ادامه داد: مردم باید جریانات مختلف و اصول و خط و مرز انقلاب را بشناسند و براساس حساسیت ها وارد میدان شوند و بدانند ناآگاهی ممکن است موجب انحراف از اصول شود که در این زمینه برگرداندن بسیار سخت و دشوار است و دشمن سوء استفاده می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی یادآور شد: دشمن در جریان تهاجم فرهنگی تلاش دارد تا غیرت، حساسیت و توجه جدی به توده مردم را نسبت به ارزش ها کمرنگ کند و عدول ار ارزش ها طبیعی شود تا ارزش های دیگری که مد نظر دشمن است به عنوان ارزش قلمداد شده و معیار شود که باید نخبگان با حساسیت در این رابطه وارد شوند.

 

وی با بیان این که انقلاب و نظام ما ایمان و بصیرت، دو مولفه انقلاب ما در برابر استکبار ستیزی و حاکمیت الهی هستند، خاطر نشان کرد:  تداوم و رشد استکبار ستیزی و حاکمیت الهی نیازمند دو مولفه ایمان پایدار و بصیرت و معرفت است که باید با ایمان در برابر سختی ها مقاوم بود و بر اصول و ارزش های این انقلاب و نظام ایستادگی کرد و همچنین با بصیرت گفتمان انقلاب را استوار کرد تا رشد و تعالی حاصل شود.

 

قائم مقام پژوهشکده امام خمینی(ره) اضافه کرد: آسیب هایی که انقلاب و نظام ما را تهدید می کند شامل آسیب های داخلی انقلاب اسلامی و آسیب های بیرونی است که تأثیر آسیب های داخلی و شناسایی این آسیب ها از محورهای مهم این همایش است تا با بررسی آن، نسبت به آسیب های بیرونی موضع گیری کنیم.

 

حجت الاسلام رجبی گفت: خداوند ملتی را به درجه و رفاه الهی می‌بخشد که ایمان و علم را در کنار هم داشته باشند تا شکوفایی و بالندگی آنها افزایش پیدا کند، از این بیان شریف می‌توانیم آسیب‌هایی که موجب چالش در نظام می‌شود را شناسایی و در جهت رفع آن برنامه ریزی کنیم.

 

وی با اشاره به سکوت نخبگان در قبال برخی از جریانات انقلاب اسلامی یادآور شد: نخبگانی که نسبت به مسائل انقلاب اسلامی بی‌تفاوت هستند، به‌عنوان مزدور و جاسوس برضد نظام فعالیت می‌کنند و نباید در برابر ارزش ها و دفاع از آرمان های انقلاب سکوت کرد.

 

قائم مقام مؤوسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: برخی از افراد به ‌عنوان تئوریسین وارد اجتماع می شوند و می خواهند اهداف دشمن را در بین مردم القا می‌کنند که برای مبارزه با این افراد باید آگاهی مردم را افزایش دهیم تا اهداف دشمن در جامعه اسلامی ما پیاده نشود و به نوعی جریان های سازمان یافته که بسیار خطرناک هستند و در تاریخ وجود داشته اند با بصیرت و ایمان مردم از بین بروند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در ادامه با اشاره به فتنه 88 گفت: در جریان این فتنه در کوتاهترین مدت، جامعه جریان فتنه و نفاق را شناخت و حضور بی نظیر و یکپارچه مردم که معلول بصیرت آنان بود، موجب گذر از این فتنه شد و اگر بصیرت و شناخت به موقع نفاق نبود مشکلات مختلفی گریبانگیر نظام می شد.

 

وی با بیان این که وقتی نفاق سازمان‌دهی می‌شود، پشت‌سر آن خدعه و نیرنگ نیز ورود پیدا می‌کند، تصریح کرد: این جریان با آگاهی مردم از بین می‌رود که نمونه آن در فتنه 88 دیده شد و این توطئه در کوتاه‌ترین مدت خنثی شد که برگرفته از بصیرت ملت بود.

 

حجت الاسلام  والمسلمین رجبی همچنین با اشاره به این که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نخستین گروهی که دست به اسلحه بردند منافقان بودند، افزود: در کنار آنها سایر گروه‌ها به مبارزه مسلحانه روی آوردند و این مسأله برگرفته و معلول نفاق بوده است.

 

وی گفت: همه نخبگان و فعالان فرهنگی وظیفه دارند که برای رفع جهل و نادانی از جامعه، با بصیرت و افزایش آگاهی در جامعه فعالیت کرده و در مسیر تقویت ایمان و مبارزه با شرک، نفاق و کفر فعال باشند و اگر این دو مؤلفه را در نظام تقویت کنیم می‌توانیم در برابر آسیب‌های داخلی، نظام مصون‌ خواهد ماند و نظام را مصون سازی می کنیم./1317/پ202/ش

ارسال نظرات