۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۶۲۴۰۷
رییس بنیاد علوم بین المللی وحیانی اسراء:

نقش دفاتر مراجع در پاسخ گویی به مسائل اسلامی بسیار مهم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: با توجه به شئونات مختلفی که امروز جوامع اسلامی دارند و نیاز به پاسخگویی از سوی مراجع تقلید است، نقش دفاتر در این رابطه نقش مهم و اساسی خواهد بود که بتواند فرهنگ و دین را از ناحیه مراکز اصلی به این نواحی بیاورند و مردم هم از این طریق این راه را بین خود و مراجع باز ببینند.
مرتضي جوادي آملي

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، گفت: رابط بین مردم و اهلبیت(ع) در مصطلح جامع دینی ما به عنوان یک مرجع شیعی نام برده می شود.


وی در ادامه افزود: شکل گیری بحث مرجعیت از زمان ائمه(ع) بوده است و برای این که رابطه مردم با امامان معصوم و عترت طاهره یک رابطه درست و مطابق با معیار های شرعی انجام شود ائمه(ع) افرادی را با ملاک های خاصی معرفی می کردند که آن ها بتوانند رابط بین مردم و اهلبیت(ع) شوند.


حجت الاسلام جوادی آملی اظهار داشت: رابطه بین مردم و اهل بیت(ع) یک سنتی است در نزد جامعه دینی و اسلامی ما که کاملا شناخته شده است.


وی ادامه داد: چون مراکز اصلی حوزوی، مهد پرورش بزرگان و شخصیت های جهان تشیع است که از آن ها به عنوان مراجع تقلید یاد می شود و برای این که شهرستان ها و مردم در مناطق دوردست هستند از مناطق اصلی و حوزوی و ما می خواهیم که آن ها با این امر آشنا شوند، مراجع، دفاتری را در شهرستان ها تأسیس می کنند و قرار می دهند تا از این طریق مردم با احکامی اسلامی آشنا شوند.


رییس بنیاد علوم بین المللی وحیانی اسرا خاطرنشان کرد: شیراز مهد ایمان، فرهنگ و تدین است، بسیار به جا و شایسته است که آشنایی با مراجع تقلید و مدرسه های مختلف فکری در حوزه مرجعیت مسیر بهتر دینی را بیابند.


وی ابراز کرد: با توجه به شئونات مختلفی که امروز جوامع اسلامی دارند و نیاز به پاسخگویی از سوی مراجع تقلید است، نقش دفاتر در این رابطه نقش مهم و اساسی خواهد بود که بتواند فرهنگ و دین را از ناحیه مراکز اصلی به این نواحی بیاورند و مردم هم از این طریق این راه را بین خود و مراجع باز ببینند.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: درباره مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله جوادی آملی مطرح است که آشنایی بیشتر با افکار، نظرات و مدرسه فکری وی در حوزه های مختلف علوم اسلامی است، به خاطر این که وی جامعیتی را در علوم اسلامی دارد در علم فقه، تفسیر، حکمت و معارف جا دارد که این گونه از دفاتر بتوانند انتقال دهنده خوبی از این گونه معارف در سطح استان ها باشند.


وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم این مرکز که بیت علم، نور، اخلاق و فقاهت است بتواند این جایگاه را به درستی در جامعه اسلامی و این منطقه که به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) شناخته شده است بتواند نقش شایسته خودش را انجام دهد./839/ت302/ح

ارسال نظرات