۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۶۲۵۴۴

تأکید خطیبان جمعه عراق بر مشارکت بسیج مردمی در آزادسازی الانبار

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه شهرهای مختلف عراق با اشاره به یاری طلبی ساکنان الانبار، بر لزوم مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی این استان تأکید کردند.
نماز جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره، در خطبه های نماز جمعه مسجد الشویلی منطقه زبیر بر لزوم سپردن فرماندهی عملیات نظامی آزادسازی الانبار به بسیج مردمی تأکید کرد.

 

وی گفت: متأسفانه اشغال الانبار به دلیل استقبال ساکنان این شهر از داعش صورت گرفت. اکثر اعضای داعش از نیروها و بازماندگان حزب بعث هستند که بدون هیچ مقاومتی وارد الانبار شده و مورد استقبال ساکنان آن قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام المالکی افزود: توطئه بزرگی علیه عراق به رهبری آمریکا وجود دارد و آمریکایی ها به آموزش نظامی فرماندهان داعش و باز کردن مرزها برای ورود آنان می پردازند. این در حالی است که حملات بسیار شرم آور و بی فایده ای علیه داعش انجام می دهند.

 

امام جمعه بصره بر لزوم آمادگی همگانی جهت جنگ با تروریست های داعش و جلوگیری از رسیدن آنان به بغداد و شهرهای مقدس تأکید کرد.

 

امام جمعه بغداد: الانبار فریاد یاری طلبی از بسیج مردمی سر می دهد

 

حجت الاسلام عادل الساعدی در خطبه های نماز جمعه مسجد الرحمن بغداد نسبت به پسرفت امنیتی در الانبار، سقوط شهر رمادی و آواره شدن ساکنان این شهر ابراز نگرانی کرد و گفت: فریادهای یاری طلبی از بسیج مردمی برای ورود نیروهای بسیج مردمی به الانبار به شدت افزایش یافته است و غیورمردان بسیج مردمی در آمادگی کاملی برای مشارکت در عملیات آزادسازی این استان قرار دارند.

 

وی افزود: امیدوارم این یاری طلبی پس از آزادی استان نیز ادامه داشته باشد نه اینکه نیروهای بسیج مردمی را متهم به سرقت و تخریب این مناطق کنند.

 

امام جمعه بغداد نسبت به توطئه آمریکا علیه عراق هشدار داد و تأکید کرد: وزارت خارجه عراق باید مواضع جدی علیه توطئه تجزیه این کشور از سوی آمریکا اتخاذ کند. گرچه آمریکا فعلا از تجزیه عراق و مسلح سازی کُردها و اهل تسنن عقب نشینی کرده است اما مطمئنا در صورت فراهم شدن شرایط این مساله را انجام می دهد.

 

حجت الاسلام الساعدی با تقدیر از نیروهای امنیتی به دلیل دقت در ورود آوارگان به بغداد، نسبت به ورود تروریست های در قالب آوارگان به پایتخت به شدت هشدار داد.

 

امام جمعه کوفه: جهاد وظیفه ای الهی است

 

حجت الاسلام سید علی طالقانی در خطبه های نماز جمعه مسجد کوفه جهاد را فریضه ای واجب توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: همگان وظیفه دارند در برابر هر دشمن خارجی بایستند و این وظیفه الهی را انجام دهند.

 

وی خطاب به آمریکا تأکید کرد که آمریکا بداند که دین و جهاد و انسانیت ما در دفاع از وطن و مقدسات متبلور است.

 

امام جمعه ناصریه: بسیج مردمی توانایی شکست داعش را دارد

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری در خطبه های نماز جمعه ناصریه که در مسجد شیخ عباس کبیر برگزار شد، بسیج مردمی را تنها قدرتی دانست که می تواند در برابر تروریست های داعش ایستادگی کند.

 

وی گفت: بسیج مردمی تنها نیرویی است که می تواند در کنار نیروهای مسلح به مبارزه با تروریسم پرداخته و آن را شکست دهد. همگان وظیفه دارند به یاری این نیروها پرداخته و از مجروحان و خانواده های شهدا حمایت کنند.

 

امام جمعه ناصریه با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان از شهروندان و ادارات دولتی خواست نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و برق توجه کافی داشته باشند./980/ب912/د

ارسال نظرات