۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۶۲۵۵۲
حزب الله لبنان:

مسؤولیت انفجار تروریستی شرق عربستان به عهده آل‎سعود است

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان با انتقاد از عدم حمایت کافی حکومت عربستان از شیعیان شرق عربستان، این حکومت را مسؤول اصلی انفجار تروریستی در مسجد امام علی (ع) القدیحه دانست.
حزب الله لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان در بیانیه ای انفجار انتحاری امروز در شرق عربستان که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر انجامید را به شدت محکوم کرد.

 

حزب الله لبنان تصریح کرد: هدف قرار دادن مساجد و مراکز دینی در جهان اسلام از سوی گروه‌هایی صورت می‌پذیرد که هیچ حرمتی برای خانه خدا قائل نیست. گروه هایی که خون مردم بی‌گناه را به بهانه های طایفه ای و مذهبی به قتل می‌رسانند.

 

این جنبش با تأکید بر اینکه گروه‌های تروریستی ـ تکفیری در انفجارهای خود تفاوتی بین اهل سنت و شیعیان و همچنین مسلمانان و غیر مسلمانان قائل نیستند، افزود: آنها هر کسی را که مخالف خود باشند از تیغ می‌گذرانند و بدترین جنایت ها را در طول تاریخ بشریت در حق مردم بی‌گناه روا می‌دارند.

 

حزب الله لبنان مسؤولیت انفجار تروریستی شهر القدیحه را به عهده حکومت عربستان دانست و اظهار داشت که حمایت فکری، رسانه ای، سیاسی، مادی و میدانی عربستان سعودی از گروه‌های تکفیری جنایت‌های بسیاری را در جهان اسلام به بار آورده است. حکومت عربستان همچنین از حمایت کافی از شیعیان شرق عربستان امتناع می‌ورزد.

 

 

در ادامه این بیانیه با انتقاد از هجمه رسانه های حکومت عربستان علیه شیعیان و تحریک مردم این کشور علیه آنها، آمده است: حزب الله لبنان ضمن همدردی با خانواده شهدای این انفجار تروریستی، برای مجروحان آرزوی سلامتی و تندرستی دارد.

 


انفجار انتحاری ظهر امروز در مسجد امام علی(ع) در قدیحه واقع در منطقه شیعه نشین الشرقیه عربستان، ده ها کشته و زخمی به جای گذاشت.

 

آمارهای اولیه نشان می دهد که حداقل 20 تن از نمازگزاران شیعه به شهادت رسیده و 100تن دیگر زخمی شدند./983/ب901/ک

ارسال نظرات