۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۶۲۶۶۰
روحانی آزاده دفاع مقدس:

پاسداری جایگاه بسیار ارزشمندی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: پاسداری جایگاه بسیار ارزشمندی است، پاسداران در حقیقت هم پیمانان با خداوند هستند و در این پیمان استوار خواهند ماند و هیچگاه نگاه ارزشی و پیمان با خدا را در هیچ شرایطی از یاد نخواهند برد.
سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام موحدی، استاد حوزه و دانشگاه و از آزادگان دوران دفاع مقدس صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز پاسدار که در سالن اجتماعات لشکر عاشورا برگزار شد، گفت: خیر و برکت به قدر معرفت انسانی ارزانی او می شود، چنانچه حضرت اباعبدالله(ع) فرمودند؛ «المَعروفُ بِهِ قدر المَعرِفَت»، این قاعده با تکوین عالم نیز مطابق است.


وی بیان داشت: خداوند بر اساس این اصل با بندگانش تعامل می کند، هر کسی به میزان معرفت و قدر و منزلتش از مواهب الهی و هستی بهره مند می شود، در عالم مادی نیز بهره مندی به میزان علم و معرفت انسانی است، بنابراین تمام مواهب عالم هستی چه مادی و چه معنوی به شرط معرفت ارزانی انسان می شود.


حجت الاسلام موحدی با بیان این‌که هر کس در این دنیا از رؤیت و مشاهده حقایق کور باشد در عالم آخرت نیز محروم خواهد بود، افزود: در مقام پاسداری، ارزش و جایگاه پاسداری به حقیقت مقام پاسداری است، اتکا به خداوند و اعتقاد به او و بهره‌مندی از مواهب غیبی است که پاسدار را نقطه امید برای مستضعفان جهان قرار داده است و شأن پاسداری در قدرت و توان نظامی آن تنها نیست، اگرچه این قدرت و توان لازم و ضروری است.


وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این مصداق اعتقاد پاسدار است، خداوند به رسول الهی می فرماید؛ «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی»، پاسداران و بسیجیان واسطه نیروی ملکوتی الهی در آزادی خرمشهر بود، پاسدار یعنی کسی که از یک طرف دستش به آسمان و از طرف دیگر دست دیگرش به یاری مردم و پاسداری از ارزش‌های الهی و اعتقادات مسلمین است.


این استاد حوزه علمیه بیان داشت: نام پاسدار باید لرزه به اندام تمام دشمنان و مستکبران بیندازد و از طرفی مایه آرامش مستضعفان عالم باشد، مبارزه و مقاومت مردم یمن نیز بر اساس چنین نگرشی است که آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.


این روحانی آزاده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: پاسداری جایگاه بسیار ارزشمندی است، پاسداران در حقیقت هم پیمانان با خداوند هستند و در این پیمان استوار خواهند ماند و هیچگاه نگاه ارزشی و پیمان با خدا را در هیچ شرایطی از یاد نخواهند برد.


وی در پایان خاطرنشان کرد:  هر چه از خیر و خوبی و معروف ارزانی کسی شود به میزان معرفت اوست، قوا و امدادهای غیبی نیز در مسیر درک و کسب معارف ظاهر خواهد شد، تا شأن واقعی پاسدار حفظ شود./854/پ202/ح

ارسال نظرات