۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۶۲۹۰۵

اخبار کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ احداث 5 مسجد در روستای استان ایلام، احداث باغ موزه دفاع مقدس در کرمانشاه و برگزاری نخستین همایش «گفتمان انقلاب اسلامی، فرصت ها و تهدیدها» در شهرستان نهاوند برخی از اخبار غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، در سال تحصیلی جاری شش دارالقرآن با تخصیص بودجه 340 میلیون تومانی احیا خواهد شد، این مراکز با هدف تشویق شهرستان ها در امر نماز و قرآن راه اندازی خواهد شد، احیای این دارالقرآن ها از سیاست های محوری وزارت آموزش و پرورش در سال جاری است.

 

شایان ذکر است، اجرای برنامه های پژوهشی قرآنی، تبلیغی و ترویجی و آموزشی نیز از دیگر طرح های در دست اجرای آموزش و پرورش می باشد.

 

گفتنی است قرآن کریم بزرگ‏ترین هدیه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اکرم (ص) است و باید با توجه بیشتر به این گوهر آسمانى و عطیه رحمانى، فرهنگ قرآن کریم را در جامعه گسترش داد.

 

احداث 5 مسجد در روستای استان ایلام

5 مسجد در روستاهای  استان ایلام احداث خواهد شد، این مساجد به همت بنیاد برکت در روستاهای شهرستان های چرداول، ایوان، آبدانان، بده و دره شهر و با اعتبار اولیه بالغ بر 250 میلیون تومان ساخته خواهند شد.

 

شایان ذکر است،  مساجد می توانند ریشه های معنویت و رشد فکری و دینی را استحکام بخشند و وسیله ای برای قرب به خداوند متعال باشند و تا حد بسیاری از انحطاط اعتقادی و اخلاقی جلوگیری خواهند کرد.

 

گفتنی است اداره کل نوسازی مدارس مسؤولیت ساخت این مساجد را به عهده داشته و با هدف ترویج نماز جماعت و جذب هر چه بیشتر مردم به نمازخوانی، صورت خواهد گرفت.
 

باغ موزه دفاع مقدس در کرمانشاه احداث می شود

این باغ موزه در ورودی شرقی کرمانشاه و در بخشی از پادگان توحید احداث خواهد شد، زمین این باغ موزه با وسعت 15 هکتار در نظر گرفته شده اما هنوز میزان اعتبار مورد نیاز و مدت زمان ساخت این پروژه تعیین نشده است، عملیات احداث این پروژه در سال جاری آغاز خواهد شد.

 

گفتنی است آثار فراوانی از جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه وجود دارد، جنگ از این استان آغاز و در این استان به اتمام رسید، لذا ساخت این باغ موزه در دومین استان جنگ زده کشور، بصورت جدی دنبال خواهد شد.

 

با نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه، احساس خودباوری مذهبی و ملی در مردم ایجاد شده و برگزاری یادواره های شهدا، نمایشگاه دفاع مقدس نیز از عواملی در راستای تحقق این مهم خواهد بود.

 

نخستین همایش «گفتمان انقلاب اسلامی، فرصت ها و تهدیدها» در شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد

 

این همایش با هدف افزایش توانمندی ها و همفکری و تقویت مبانی نورانی مکتب امام خمینی (ره) در سالن اجتماعات مصلی شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که اعتقاد و ایمان خالص امام راحل سبب جذب اقشار مختلف مردم در جهت پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و این همایش در راستای تقویت این مبانی نورانی و دغدغه های رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

 

گفتنی است، این مراسم با حضور سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، در تاریخ هفتم خرداد ماه جاری، مصادف با ولادت حضرت علی اکبر (ع) برگزار می شود./857/پ203/ح

ارسال نظرات