۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۶۳۱۵۵
با نمایش آثار چاپی، چاپ سنگی و خطی؛

نمایشگاه کتاب اعیاد شعبانیه در کتابخانه مرکزی رضوی

خبرگزاری رسا ـ ریس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از برپایی نمایشگاه کتاب‌های چاپ سنگی، خطی و چاپی به مناسبت اعیاد شعبانیه در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خبر داد.
کتابخانه مرکزي رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمدجواد قوی، ریس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار کرد: در این نمایشگاه، آثار منتخب کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با موضوع امام حسین، امام سجاد و حضرت ابوالفضل علیهم السلام، از 31 اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته در معرض نمایش مراجعه‌کنندگان کتابخانه مرکزی قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به قرآن نفیس منسوب به دست‌خط مبارک امام چهارم علی‌بن‌الحسین علیه السلام به خط کوفی ممتاز 9 سطری که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد، گفت: در غرفه کتاب‌های خطی این نمایشگاه، کتاب‌هایی با موضوع امام حسین و امام سجاد علیهما السلام به نمایش درآمده است.

 

قوی تصریح کرد: «شرح زیارت عاشورا» با موضوع ادعیه که به خط نسخ در قرن 14 قمری کتابت شده و «سعادت الکونین و ...» با موضوع اخبار که در سال 1252 هجری قمری به رشته تحریر درآمده است، از دیگر کتاب‌های خطی این نمایشگاه هستند.

 

ریس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی عنوان کرد: کتاب‌های ارزشمند «ناسخ التواریخ» 1313 قمری با موضوع امام زین‌العابدین علیه السلام، «خصائص العباسیه» 1358 قمری با موضوع حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام، «بحارالانوار» 1303 قمری و «تذکرة الذاکرین» 1328 قمری با موضوع امام حسین علیه السلام نمونه‌هایی از آثار منتخب چاپ سنگی به نمایش گذاشته شده هستند.

 

قوی خاطرنشان کرد: علاوه بر کتاب‌های چاپ سنگی و خطی بی‌بدیل، کتاب‌های چاپی بی‌شماری با موضوع امام حسین‌، امام سجاد و حضرت عباس علیهم السلام در معرض نمایش قرار دارد.

 

گفتنی است؛ این نمایشگاه به مناسبت اعیاد شعبانیه، از آخر اردیبهشت‌ماه تا هفتم خردادماه، در تالار ورودی کتابخانه مرکزی پذیرای عموم علاقه‌مندان است./1308/د102/ق

ارسال نظرات