۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۶۳۴۱۸
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی افراد و گروه‌ها در صدد حذف ارزش‌های عالی انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه المصطفی گفت: برخی افراد بدون توجه به ارزش‌هایی که امام راحل(ره) و رهبر انقلاب همواره بر آنها تاکید کرده و مردم نیز در طول انقلاب پیوسته پشتیبان آنها بوده اند به دنبال چراغ سبز دشمن و در صدد حذف این ارزش‌ها هستند.
انقلاب اسلامي

حجت الاسلام محمدرضا آقایی استاد دانشگاه المصطفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، قرآن کریم را تجلی‌گاه تمامی ارزش‌های والای انسانی و اسلامی دانست و گفت: اصول حاکم بر تئوری اسلامی مدیریت جامعه همواره بر محور توحید و رعایت حداکثری حقوق انسانها قرار دارد.

 

 

وی ظرفیت‌های تربیتی قرآن را شامل ابعاد فردی و اجتماعی دانست و ضمن تأکید بر لزوم صیانت از ارزش‌های قرآنی در جامعه اسلامی عنوان کرد:عطیه های الهی مادی و معنوی تعریف شده در قرآن در برابر اعمال انسان فراتر از حد تصور بشری است اما آن چه مهم است تبلور نیات درونی انسان مومن در ظاهر و باطن اوست.



استاد دانشگاه المصطفی تصریح کرد: اگر کسی طالب رضوان الهی است این مطالبه درونی باید در اعمال و ظاهر او نیز مشخص و واضح باشد.



حجت الاسلام آقایی همچنین با شاره به ابعاد اجتماعی تعالیم قرآن اظهار کرد: تلاش این برنامه ها در راستای تشکیل جامعه منسجم و رویه ای استوار در راه اعتلای کلام الهی در سطح تمامی جوامع بشری است.



وی تشکیل جامعه واحد توحیدی را از آرمانهای تعالیم قرآنی برشمرد و تصریح کرد: استراتژی تعالیم سیاسی و اجتماعی قرآن بر محور توحید و تربیت نیروهایی قرار دارد که تحت لوای یکتا پرستی آرمانهای متعالی بشری نظیر حقوق بشر را احیا و اجرا کنند.



مدیر گروه مطالعات اجتماعی دانشنامه انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اساس انقلاب مردمی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بر محور توحید و تعالیم آسمانی قرآن بوده و بر همین اساس در هر زمانی وظیفه اصلی همه اقشار و گروه‌ها حفظ آرمان‌های الهی انقلاب است.



حجت الاسلام آقایی در ادامه با اشاره به تلاش برخی افراد و گروه‌ها برای ایجاد زمینه حضور افرادی که اعتقادی به مبانی انقلاب اسلامی ندارند اذعان کرد: متأسفانه این گروه‌ها تمام تلاششان برای استفاده از نیروهایی است که تمام امیدشان به چراغ سبز دشمنان است.



وی تصریح کرد: بر آنچه تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد دشمنان انقلاب اسلامی با هدف براندازی تفکر توحیدی اسلام عمل می کنند و جمهوری اسلامی ایران در دیدگاه آنها ابزاری برای ترویج این تفکر است./939/ت302/ب4

ارسال نظرات