۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۶۳۸۶۵

فراخوان مقالات دوفصلنامه بساتین

خبرگزاری رسا ـ فراخوان مقاله دوفصلنامه بساتین «ویژه نامه سید مرتضی علم الهدی» منتشر شد.
 فصلنامه بساتين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بساتین، نشریه‌ علمی ـ تخصصی «بساتین» در موضوع نسخه‌های خطی اسلامی است، که در زمینه مطالعاتِ کتاب‌‌شناختی، مباحث نسخه‌‌شناختی، تاریخ علم مسلمانان (با اولویت ایرانیان و شیعیان)، کتابخانه‌های تراثی، مجموعه‌داری کتب خطی و اسناد کهن، ترجیحاً با محوریّت «میراث مکتوب کهن شیعه»، به صورت دو فصلنامه، منتشر می‌‌شود و قلمرو فعالیتِ آن نیز شامل تمامی حوزه‌های متنوّع کتاب‌شناختی آثار تراثی، نسخه‌شناسی، تصحیح متون کهن، فهرست نویسی نسخ خطی و اسناد کهن، منحصرا در قالب «پژوهشی» و ساختار «علمی» است.

 

دوفصلنامه بساتین، ضمن استقبال از طرح های پژوهشی و مقالات اندیشمندان، صاحب‌نظران و پژوهشگران در مباحث جاری و عمومی نشریه، به استحضار پژوهشگران می‌رساند، شماره سوم این نشریه، همچنانکه طبق سنّت جاری نشریه که بخشی از مقالات هر شماره، اختصاص به یکی از معصومین علیهم السلام داشته است، ان شاء الله، حدود سی درصد (30%) از مقالات شماره سوم، متناسب به شخصیت بانوی دو سرا حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خواهد بود و نیز طبق هماهنگی‌هایی که با دبیرخانه کنگره بزرگداشت سید مرتضی علم الهدی رحمت الله علیه، به عمل آمده است، حدود هفتاد درصد (70%) محور مقالات و مطالبِ شماره سوم نشریه نیز متناسب با شخصیت و آثار مرتبط با دانشمند شهیر و برجسته امامیه در قرن پنجم هجری، فقیه، متکلم، مفسر، ادیب، علامه شریف مرتضی علم الهدی، ابوالقاسم علی بن حسین، موسوی بغدادی «متوفای 436ق»، در قالب تألیف و ترجمه و نقد و تحلیل خواهد بود.

 

علاقمندان می توانند با توجه به راهبرد نشریه و موضوع اختصاصی این شماره (ویژه‌نامه) و نیز شیوه نامه نشریه، مقالات خویش را در زمان مقرر (تا پایان مرداد 94) تنظیم و جهت ارزیابی به آدرس ایمیل نشریه ارسال نمایند. طبیعتاً مقالات فرستاده شده پس از طی فرایند بررسی، ارزیابی و داوری (پس از اطلاع نتیجه ارزیابی به نویسنده)، منتشر خواهند شد. ترجیحاً مقالاتی در اولویت انتشار در این ویژه‌نامه قرار دارند که مسأله محور، علمی، دارای نوآوری، روزآمد، کاربردی، استوار بر چارچوب نظری و متناسب با موضوع پیشنهادی نشریه بوده باشند.

 

دکتر محمود امید سالار (دانشگاه ایالتی کالیفرنیا)، دکتر محمد جاودان (دانشگاه ادیان و مذاهب)، دکتر احمد صبحى فرات (دانشگاه استانبول)، دکتر سید محمد طباطبایی (دانشگاه تهران)، دکتر علی ططری (دانشگاه علم و فرهنگ)، دکتر محمدرضا فخر روحانی (دانشگاه قم)، دکتر محمدحسن فغفوری (دانشگاه جرج واشنگتن)، دکتر ناهده فوزی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی)، دکتر روح انگیز کراچی (پژوهشگاه علوم انسانی)، دکتر محمدرضا موحدی (دانشگاه قم) و دکتر هادی نصیری (دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم) از مشاوران علمی مجله هستند.

 

نشریه بساتین به مدیرمسؤولی حسین متقی و سردبیری عبدالحسین طالعی منتشر می‌شود.

 

در نگارش مقالاتِ مربوط به سیّد مرتضی علم الهدی، رعایتِ رویکرد تراثی نشریه (با محوریت نسخ خطی) و تأکید و توجّه بیشتر بر منابع و نسخ خطی در گنجینه‌های تراثی برون مرزی (ترجیحاً حوزه لاتینی زبان) ضروری است.

 

مقالات ارسالی که مرتبط با موضوع این شماره (ویژه‌نامه سید مرتضی) نباشند، در صورت تمایل، بعد از ارزیابی و داوری (همراه با اعلام نتیجه)، ان شاء الله در شماره چهارم نشریه، منتشر خواهند گردید.

 

برای آگاهی از شیوه نامه نگارش مقالات در بساتین به  اینجا را کلیک کنید.

 

لطفا مقالات خود را برای شماره سوم نشریه، تا پایان مرداد ماه 1394 به آدرس basatin@manuscripts.ir ارسال نمایید./998/د102/ق

ارسال نظرات