۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۶۳۹۱۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعلام ویژه برنامه‌های 14 و 15 خرداد در تبریز، برگزاری هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و تجلیل از برگزیدگان جشنواره میراث فرهنگی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز امروز در جمع خبرنگاران از برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های فرهنگی مختلف به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد خبر داد و اظهار داشت: برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی و عزاداری ویژه گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل در مناطق مختلف تبریز برگزار می شود.


وی با تأکید بر این‌که ترویج اندیشه‌ها و تفکرات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در حفظ دستاوردها و انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل آینده مؤثر باشد، تصریح کرد: 14 خرداد‌ یادآور وداع تلخ ملت ایران با معمار کبیر انقلاب اسلامی است و بزرگداشت آن نشانگر اعلام وفاداری مردم با آرمان‌های امام راحل است که خوشبختانه هر سال با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.


حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که به مناسبت بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت رحلت حضرت امام خمینی(ره)، برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در راستای تبیین و ترویج اندیشه‌های حضرت امام(ره) در شهرداری تبریز پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: مشارکت شهرداری در اعزام کاروان پیاده راهیان امام خمینی(ره) به سمت حرم امام، توزیع بسته‌های فرهنگی در مناطق ده‌گانه شهرداری، برگزاری مراسم نکوداشت سالگرد ارتحال امام(ره) در مزار شهدا، برگزاری آیین‌های بزرگداشت و مسابقات مختلف، پذیرایی از زائران و خدمت رسانی به مردم در زمینه بهداشتی و...  از جمله برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.


وی افزود: فضاسازی سطح شهر و معابر، فضاسازی ونصب پوستر با محتوای پیام های امام خمینی(ره) در ناوگان اتوبوسرانی شهر، برگزاری نمایشگاه فرهنگی از آثار حضرت امام(ره)، استفاده از ظرفیت مساجد و مشارکت وحمایت از برنامه های فرهنگی مساجد جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم ارتحال، برگزاری مراسم ویژه ارتحال همراه با سخنرانی و مداحی، تجلیل از اسامی روح الله در بین شهروندان، برگزاری جلسات دعا و زیارت، از دیگر برنامه های مناطق دهگانه شهرداری تبریز در سالگرد ارتحال امام راحل است.


حجت الاسلام حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود تجلیل از خانواده های معظم شهدا و برگزاری نمایشگاه عکس و خاطرات شهیدان را از دیگر برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد عنوان کرد و گفت: به منظور تبیین آموزه ها و اندیشه های والای حضرت امام خمینی (ره) به نسل جوان برنامه های ویژه ای همچون برگزاری نمایشگاه امام شناسی در مناطق مختلف شهرداری نیز پیش بینی شده است.


معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز برگزاری مسابقات کتابخوانی، شعرو قصه گویی، نقاشی و مقاله نویسی با موضوعات وصایای امام و امام شناسی دربین شهروندان، مسابقه زندگی به سبک روح الله برای پرسنل شهرداری، استفاده از فضای مجازی شهرداری تبریز برای تبیین شخصیت بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی را نیز جزو برنامه های این معاونت عنوان کرد.


وی همجنین از تهیه و تدوین ویژه نامه و نشریه داخلی پیرامون ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) خبر داد وافزود: برنامه سازی و پخش برنامه در رادیو شهر وا ستودیو "شهریمی" و پخش مراسم عزاداری از رادیو پارک، و ده‌ها برنامه دیگر از دیگر برنامه‌های شهرداری تبریز خواهد بود.


هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در تبریز برگزار می شود

حسین دهقانی، سرپرست ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوان آذربایجان شرقی، گفت: همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) بیست جوان نمونه و برتر استان تجلیل می شوند. این جشنواره تاکنون در شش دوره و نخستین بار در سال 1386 برگزار شده است و امسال نیز 11 شعبان، سالروز تولد حضرت علی اکبر(ع) در تبریز برگزار می شود.


وی شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر با تاکید بر ارتقای جایگاه جوانان در محورهای علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی  را از اهداف عمده این جشنواره عنوان کرد و گفت: زمینه‌سازی برای بروز ایمان، ارزش‌های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان، زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در بین جوانان، ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین متناسب با شاخص‌های ایرانی اسلامی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.


سرپرست ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوان استان، با اشاره به محور های انتخاب جوانان برتر گفت: محور های انتخاب جانان شامل ، جوان و قرآن ، طلبه جوان، جوان و طنز وادبیات، جوان و کار آفرینی، فیلم جوان، جوان و موسیقی، کشاورزی و روستایی جوان، جوان و هنرهای نمایشی و فیلم، جوان و علم و فناوری و پژوهش، جوان و رسانه (خبرنگاران جوان)، جوان و فعالیت های اجتماعی، جوان و هنرهای تجسمی و صنایع دستی، ورزشکار جوان، سرباز جوان، جوان با توانایی‌های خاص (جوان معلول)، جوان امدادگر، جوان دانش آموز، مددجوی جوان، جوان برتر در عرصه مسایل شهری و مدیریت شهری و جوان مبتکر و مخترع است.


دهقانی خاطر نشان کرد: به استناد صورتجلسه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) ، قابلیت‌های گروه سنی 14 تا 29سال در این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته است. به منظور شناخت و معرفی چهره‌های برتر و موفق کسب مقام‌ها و امتیازات دو سال اخیر در مسابقات و جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی مبنای بررسی و ارزیابی است.


جشنواره فیلم میراث فرهنگی به کار خود پایان داد

فرزین حق پرست، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: جشنواره فیلم میراث فرهنگی فرصت مناسبی است تا هویت تاریخی استان به تصویر کشیده شود و در سطح جهانی معرفی شود


وی افزود: در زمان برگزاری این جشنواره و در قالب فیلم های پخش شده به مسائلی پرداخت شد که دغدغه بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی است و اداره کل میراث فرهنگی برای این اقدام و پیشنهاد شایسته از انجمن فیلم استان سپاسگزاری می کند.


حق پرست ادامه داد: فیلمسازان ایرانی شهرتی جهانی دارند و گفت و گویی که با گردشگران خارجی و سران کشورهای همسایه انجام می شود تعدادی از آن ها بر اهمیت و پرمحتوا بودن فیلم های ایرانی تاکید می کنند.


مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ، هنر هفتم را تریبونی برای معرفی تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم عنوان کرد و با اشاره به فیلم کوتاه " مرثیه ای برای هویت گمشده" به کارگردانی آراز ادوای خاطر نشان کرد که این فیلم بسیاری از مشکلات در این حوزه را به تصویر کشده است و امیدواریم بتوانیم این نکته های و موضوعاتی که تا به حال مغفول مانده است پیگیری کنیم./853/پ203/ح

ارسال نظرات