۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۶۳۹۱۵
وزیر صنعت لبنان خطاب به مقامات سعودی؛

کشوری که صادر کننده تروریست است حق ندارد کسی را به عنوان تروریست معرفی کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر صنعت لبنان به اقدام عربستان مبنی بر اندراج نام دو تن از فرماندهان حزب الله در لیست تروریست‌ها، در پیامی پاسخ داد.
حسين الحاج حسن وزير صنعت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا،بعد از اینکه عربستان سعودی دو تن از فرماندهان جنبش حزب الله لبنان را در فهرست افراد تروریست مندرج کرد، حسین الحاج حسن، وزیر صنعت لبنان در پیامی به این اقدام عربستان پاسخ داد.

 

وی اظهار داشت: حکومتی که خود صادر کننده تروریست و حامی همه جانبه از ترویسم است، حق ندارد که کسی را به تروریست بودن متهم کند.

 

شایان ذکر است که عربستان سعودی،  نام خلیل یوسف حرب و محمد قبلان، دو تن از فرماندهان حزب الله لبنان را که در عملیات‌های حمایتی از سوریه حضور فعال و موثری داشتند در لیستی تحت عنوان تروریست درج کرد.

 

همچنین این دو فرمانده در کمک رسانی به نیروهای مردمی یمن نیز اقدامات بسیار موثری انجام داده اند.

 

در همین راستا، آمریکا نیز ضمن قدردانی از عربستان سعودی بابت درج نام این دو فرمانده در لیست تروریست‌ها در پیامی به آل سعود اعلام کرد که باید افرادی که نام آنها در این لیست است،  به خاطر اقداماتی که انجام داده اند مجازات شوند.


گفتنی است که آمریکا نام این دو را سال 2013 به عنوان تروریست معرفی کرده بود و آمریکا این اقدام عربستان را نشانگر سطح بالای تفاهم سیاسی این دو کشور می‌داند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات