۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۶۴۰۹۷
آیت الله صفایی بوشهری:

بنای آمریکا در مذاکرات رفع تحریم‌ها نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این‌‌که بنای آمریکا در مذاکرات رفع تحریم ها نیست، بلکه محدود ساختن نظام ایران است، گفت: دشمنان در مذاکرات یک روز بازرسی از مراکز نظامی و روز دیگر بازجویی از دانشمندان هسته ای به میان می آورند.
آيت‌الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر به سه ویژگی منتظر امام زمان(عج) در کلام امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: یک ویژگی منتظر داشتن صبر و روحیه انتظار است.

 

وی افزود: انتظار یعنی چشم به آینده داشتن و خود را خود را مدیریت کردن برای آینده و فراهم ساختن مسیری که همان انتظار در ظهور حضرت مهدی(عج) است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه شخص منتظر یک معمار الهی است اظهار داشت: شخص منتظر در این مسیر مواجه می شود با نگرانی از شرایط کنونی بر جهان حاکم و دیگری به دنبال آن تحقق شرایط آسمانی در ظهور امام زمان(عج) است و منتظر باید فضای جامعه را ایمانی و مهدی محور آماده سازی کند.

 

وی دومین ویژگی اصحاب منتظر امام زمان(عج) تقوامداری دانست و اظهار کرد: کسی که یاور امام زمان(عج) باشد با مراعات تقوا و دوری از گناه در پنهان و آشکار تلاش می کند.

 

خطیب جمعه بوشهر آراستگی به فضائل اخلاقی را سوم ویژگی شخص منتظر عنوان کرد و افزود: منتظر خود را از امور ناهنجاری که خوشایند نیست پیراسته می دارد و با آراستگی در نگاه و رفتار خود به فضائل اخلاقی می رسد و در نتیجه به انسان احساس آرامش دست می دهد.

 

امام جمعه بوشهر در خطبه های دوم نمازجمعه بوشهر ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) و حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت: میلاد مهدی موعود(عج) نقطه امید تشیع و رکن اساسی حاکمیت دین اسلام و گسترش ایمان و عدالت در آخرین مرحله حیات انسان است.

 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: از همه مراکز فرهنگی و مسؤولان با گرامیداشت روز میلاد موعود(عج)، در ایجاد فضایی پر از معنویت و معرفت همراه با نشاط مهدوی در جهت شناخت و توجه ویژه که نشان از انتظار و ظهور آن حضرت باشد تلاش کنند.

 

وی به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اشاره کرد و افزود: رسیدگی به امور جوانان در زمینه اشتغال و تسهیل در امر ازدواج آنان توجه ویژه شود شود و احداث مراکز تحصیلی و نخبگانی در استان و همچنین از ایجاد فضای فرهنگی و مراکز دینی و ورزشی استاندارد حمایت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان به دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی با استفاده کارآمد از سرمایه های داخلی و زمینی از اموری بود که رهبری به آن تاکید داشتند.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه با وجود تحریم ها ما می توانیم با مدیریت اقتصادی، اقتدار اقتصاد ایران را بر رخ جهانیان بکشیم اظهار داشت: به نظر کارشناسان تحریم ها حدود 20 درصد از فشار اقتصادی جامعه را ایجاد کرده است و می توان با مدیریت اقتصادی در مقابل تهاجم اقتصادی دشمن پیروز شویم.

 

وی افزود: در استحکام و اقتدار اقتصادی نباید نگاهمان به بیرون و خارج باشد بلکه باید مشارکت در درون، و در جهت رشد و بالندگی اقتصاد کشور باشد.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص مذاکرات اذعان داشت: میز مذاکره با آمریکا، میز تسلیم و زیاده خواهی و نتیجه آن شکست طرف مقابل است.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اعتماد به آمریکا، اعتماد به شیطان است و محورش تسلط جهانی بر کشورهاست افزود: آمریکا با خوی سلطه گری و سیاست راهبردی که دارد درپی تضعیف و شکست طرف مقابل است و در فکر مذاکره برد-برد نیست؛ چرا که خود را ابرقدرت جهان در قرون اخیر دانسته است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: جنایات آمریکا در بمباران های اتمی و ایجاد تنگناهای اقتصادی بر کشورهای اروپایی و آسیایی و به دنبال آن کودتاها در خارج و در ایران، در 28مرداد و تحریم های اقتصادی علیه ایران و حمایت آمریکا از تروریسم بر کسی پوشیده نیست.

 

وی افزود: بنای آمریکا در مذاکرات رفع تحریم ها نیست، بلکه محدود ساختن نظام ایران است؛ در مذاکرات هر روز چیزی را اضافه می کنند، یک روز بازرسی از مراکز نظامی و روز دیگر بازجویی از دانشمندان هسته ای به میان می آورند.

 

امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با عزت و اقتدار به دنبال یک توافق سالم و عزتمند است اظهار داشت: تمام گستره علم و دانش هسته ای خود را تکمیل سازد و هیچ تحقیقات هسته ای مانعی ایجاد نمی کند و بازرسی سلطه گرایانه بازرسان هسته ای در توافق موجب تضعیف و تحقیر ملت ایران نشود.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: ملت ایران در پی دفاع از حقوق هسته ای خود است و از حقوق هسته ای خود دفاع خواهد کرد.

 

امام جمعه بوشهر تأکید کرد:‌ استان ولایتمدار بوشهر با تمام وجود در خدمت رهبری است و کوچکترین تعرض به ایران بزرگترین ضربه را دشمنان خورد.

 

وی افزود: استان بوشهر پایتخت ولایتمداری، ادب و فرهنگ و دین‌مداری، عشق به ولایت و دفاع از حریم ولایت و پایتخت دانش و فناوری نوین و پایتخت پرورش سلحشوران و قهرمانان و شهدایی در دامان مادران آسمانی است.

 

خطیب جمعه بوشهر ضمن تبریک به سربازان گمنام امام زمان(عج)، به روز 14خرداد و سالروز ارتحال امام راحل اشاره کرد و بیان داشت: امام (ره) نماد معرفت، بصیرت، هوشمندی و شجاعت بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان ولایت فقیه به رهبر انقلاب افزود: انتخابی شایسته و تقدیر الهی بود. مقام معظم رهبری، رهبری شایسته است و اندیشه‌های سال‌ها از زمان جلوتر است. ایشان شخصیتی عالم، زاهد، ‌شجاع و دلسوز اسلام و ایران است و کشتی انقلاب را در دریای طوفانی جهان به سمت ساحل امن هدایت می‌کند و همه گروه‌ها و احزاب بدانند مردم ایران قدرشناس رهبری هستند مردم ولایتمدار بوشهر نیز  تا جان در بدن دارند از حریم رهبری و ولایت دفاع می‌کنند./833/پ202/ب4

ارسال نظرات