۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۶۴۱۰۱

رییس هیأت شرعی حزب الله انفجار تروریستی دمام عربستان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان در خطبه های جمعه بعلبک ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی دمام عربستان، خواستار پایان تجاوز آل سعود به یمن شد.
محمد يزبک، رييس هيأت شرعي حزب الله لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد یزبک، رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه این مسجد که در بارگاه حضرت خوله دختر امام حسین(ع) در بعلبک برگزار شد، ضمن محکومیت انفجار تروریستی در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) در شهر دمام عربستان، گفت: شهادت برادرنمان عزم ما را در پایداری در مسیر امام زمان (عج) دو چندان می‌کند.

 


وی در ادامه با تبریک فرارسیدن روزهای آزادسازی جنوب بیروت از دست گرو های تکفیری، گفت: نیروهای مقاومت اسلامی با کم ترین امکانات توانستند رژیم صهیونیستی را که ادعای شکست ناپذیری می‌کرد به زانو در آوردند.

 


وی افزود: مقاومت اسلامی استقلال و کرامت را برای لبنان فراهم کرد و با یاری مردم و ارتش توانست پیروزی بزرگی را بیافریند.

 


این عضو ارشد حزب الله لبنان سه گانه ارتش، ملت و مقاومت اسلامی را عامل اصلی آزادسازی سرزمین های اشغالی دانست و خاطرنشان کرد که این معادله الگویی مناسب برای هر ملت و کشوری است؛ چرا که به واسطه آن حفظ استقلال و قدرت ملی امکان پذیر می‌شود.

 


وی بی طرفی نسبت به اتفاقات منطقه را توهم خواند و گفت: نمی‌توان با اتخاذ موضع بی‌طرفانه کشور را از تهدیدهای مختلف نجات داد، بی طرفی نسبت به تحرکات تکفیری تنها حسرت را برای کشور به دنبال می‌آورد.

 


حجت الاسلام و المسلمین یزبک تصریح کرد: موضع گیری برخی سیاستمداران تنها به سود دشمنان لبنان است. همگان باید به مسؤولیت خود در قبال امنیت لبنان عمل کنند تا با همکاری و تعاون از خطر پیش رو به سلامت عبور کنیم.

 


وی در پایان خواستار اقدام کشورهای منطقه برای پایان جنگ علیه یمن شد و گفت: مسلمانان و غیر مسلمانان باید برای متوقف کردن تجاوزهای آمریکایی و سعودی علیه ملتی که خواهان استقلال است تلاش کنند.

 

 

گفتنی است در انفجار تروریستی امروز در دمام عربستان چهار تن به شهادت و ده ها نفر زخمی شده اند. داعش مسؤولیت این عملیات تروریستی را به عهده گرفته است./983/ب901/ک
 

ارسال نظرات