۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۶۴۱۷۴
حجت الاسلام قهرمانی خبر داد؛

پذیرش 300 نفر در حوزه های علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه 550 نفر قبول شده‌اند که بعد از مراحل مصاحبه، تست پزشکی، تحقیقات محلی و دوره های اختبار و تثبیت قریب به 300 نفر در مدارس علمیه استان پذیرش می شوند.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهارداشت: بیش از یک هزار نفر در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه شرکت کرده بودند که از این تعداد 550 نفر در این آزمون قبول شدند.


وی با اعلام این‌که نفرات مورد قبول باید مراحل بعدی را پشت سر بگذارند، گفت: مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی از دهم خردادماه در مرکز مدیریت حوزه‌های استان واقع در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه آغاز و تا 25 خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.


حجت‌الاسلام قهرمانی اظهار داشت: بعد از مرحله مصاحبه، تست پزشکی و تحقیقات محلی قریب به 300 نفر در مدارس علمیه استان پذیرش می‌شوند.


وی افزود: هر داوطلب بر اساس اولویت انتخابی خود و با کسب امتیاز مورد قبول در شهرستان مورد نظر پذیرش خواهد شد.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: دوره اختبار و تثبیت نیز به مدت یک ماه بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

وی افزود: در پایان دوره اختبار و تثبیت 300 نفر به عنوان طلبه رسمی برای ادامه تحصیل درمدارس علمیه استان پذیرش شده و برای آنها کد طلبگی صادر می شود.


حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه در 10 مدرسه علمیه آذربایجان غربی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، ماکو، سلماس، تکاب، نقده، میاندوآب، شاهین دژ مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند.


بررسی ایجاد سه مدرسه علمیه در شورای گسترش حوزه های علمیه
وی با اشاره به کمبود مدارس علمیه در برخی شهرستان ها، اظهار داشت: شهرستان های شوط، چایپاره و چالدران برای تأسیس حوزه علمیه درخواست کردند که در شورای گسترش حوزه‌های علمیه مورد بررسی است.


مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: در راستای دانش افزایی طلاب بحث تقویت اساتید و اجرای برنامه های تقویتی در طول تابستان است.


وی افزود: طرح تابستانی از اول ماه مبارک رمضان تا آخر این ماه با هدف تقویت بنیه علمی طلاب برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: طلاب مطالبی را که در طول سال تحصیلی خوانده‌اند به ویژه صرف و نحو ادبیات عرب را به صورت عملی انجام می‌دهند.


وی با بیان این‌که کلاس‌های حوزه های علمیه در طول ماه مبارک رمضان دایر است، خاطرنشان کرد: تشکیل کلاس ها برای کاهش تعطیلات تابستانی  و تقویت بنیه علمیه طلاب است.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: همزمان با اجرای طرح تابستانی در ماه مبارک رمضان، از اساتید زبده قرآنی برای انس بیشتر طلاب با قرآن کریم از قم دعوت شده است که در طول ماه مبارک رمضان حداقل در هر شهرستان یک استاد قرآن مستقر شود./1301
/ت302/ح

ارسال نظرات