۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۶۴۴۷۹
فرمانده انتظامی استان اصفهان:

تکریم مردم اولویت نخست نیروی انتظامی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این که رویکرد مسائل اجتماعی ارشادی است، گفت: ما در هر مأموریتی موظف به تکریم مردم هستیم و تکریم مردم اولویت نخست نیروی انتظامی است.
سردار آقاخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان این که سال 94 از نظر جرم در شرایط خوبی به سر می‌بریم، گفت: 3 درصد کاهش سرقت در اردیبهشت امسال نسبت به زمان مشابه در سال 93 گزارش شده است.

 

وی با اظهاراین موضوع که استان اصفهان در سال گذشته در بین 10 استان بزرگ کشور رتبه نخست را در کشف جرائم کسب کرده ادامه داد: در بحث سرقت خودرو و موتور سیکلت با 18 درصد کاهش سرقت و در مغازه‌ها با 28 درصد کاهش سرقت در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم و 82.5 درصد کشفیات پلیس آگاهی استان اصفهان در سال گذشته بوده است.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این که 68 درصد کشفیات مواد مخدر در اردیبهشت امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: معاونت اجتماعی استان اصفهان رتبه نخست کشور را در سال 93 کسب کرده و در بحث جرائم خشن با 10 درصد کاهش در اردیبهشت امسال نسبت به سال گذشته مواجه شدیم.

 

وی افزود: نیروی انتظامی استان اصفهان برای پیشگیری و جلوگیری از کالای قاچاق و سوخت با 2 رویکرد کار خود را در سال 94 ادامه می‌دهد و 143 هزار و 171 تماس با 110 در اردیبهشت ماه برقرار شده که 90 هزار تماس آن عملیاتی بوده و 9 هزار تماس نیز در این ماه با 197 گرفته شده که 22 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال از خود نشان می‌دهد.

 

آقاخانی با اشاره به 19 درصد افزایش برخورد با افراد شرور در اردیبهشت امسال بیان کرد: 30 درصد کاهش تصادف منجر به فوت درون شهری و 14 درصد کاهش تصادف منجر به فوت برون شهری در اردیبهشت امسال گزارش شده و 6 درصد دستگیری سارقان 6 درصد و 50 درصد دستگیری قاتلان افزایش داشته است.

 

وی با بیان این که 31 دستگاه خودرو قاچاق سوخت کشف شده اظهار کرد: طرح برخورد با جرائم خشن و تحرکات مجرمان خیابانی نسبت به گذشته موفق بوده که با 12 درصد افزایش دستگیری‌ها مواجه بودیم و برای قاچاق، کالای گمرکی و دخانی 23 فقره پرونده تشکیل شده است و سارقی که مبادرت به حریق سریالی می‌کرده دستگیر و تحویل مراجع شده است.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: همچنان طرح مقابله با موتورسوران فاقد کلاه ایمنی و بدون پلاک ادامه داشته که با 23 درصد افزایش برخورد مواجه بودیم و در طرح سامان‌دهی موتورسیکلت سواران در این 2 ماه بالغ بر 15 نفر کاهش کشته موتور سوار گزارش شده و در این طرح موتور سرقتی نیز کشف شده و ورود موتورسیکلت به مناطق ممنوعه نیز کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به برخورد با خودروهایی که مبادرت به مزاحمت برای مردم می‌کنند، یادآور شد: طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی در کل کشور اجرا می‌شود و بحث مبارزه با توزیع‌کنندگان مشروب، مراکز فساد، ماهواره، شرارت و اوباش‌گری در طرح ارتقای امنیت قرار گرفته و رویکرد ناجا در استان اصفهان آموزشی، ارشادی، مشاوره و سامان‌دهی است و باغ تالارها و چایخانه‌های بدون مجوز باید منتظر برخورد پلیس باشند.

 

آقاخانی پیرامون جشن‌های نیمه شعبان گفت: تمام توان خود را برای فراهم‌کردن جشن‌های نیمه شعبان در استان اصفهان به کار می‌گیریم و آمادگی همکاری برای فراهم‌کردن مقدمات با تمام دستگاه‌ها وجود دارد و کلانتری امیرآباد و نجف‌آباد را در این مدت افتتاح کردیم.

 

وی با بیان این که 2 هزار و 500 مشاور در انتظامی استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 400 انتقاد و 91 شکایت از پرسنل نیروی انتظامی گزارش شده است، در شهرستا‌ن‌ها جرائم خشن و مجرمانه به میزان کمی وجود دارد و در بسیاری از شهرستان‌ها جرائم خشن وجود ندارد و 66 درصد از جرائم خشن در شهر اصفهان است.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر این که نیروی انتظامی استان اصفهان رتبه نخست را در نوروز کسب کرده است، تصریح کرد: نیروی انتظامی استان اصفهان رتبه نخست کشور در حفظ قرآن با هزار و 200 حافظ را کسب کرده است و در بحث تکریم مردم و حقوق شهروندی قرارگاه جهادی صیانت تشکیل می‌شود و امسال به دنبال کسب شاخص 8.5 در بحث سلامت اداری هستیم.

 

وی با بیان این که رویکرد مسائل اجتماعی ارشادی است، اظهار داشت: ما در هر ماموریتی موظف به تکریم مردم هستیم و تکریم مردم اولویت نخست نیروی انتظامی است.

 

آقاخانی افزود: در حال نگارش طرح جامع حصه هستیم و پرونده اسیدپاشی نیز همچنان در اولویت نخست ماموریت‌های ما قرار دارد./939/د101/ب4

ارسال نظرات