۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۶۴۵۰۹

اعلام آمادگی جوانان بحرین برای تشکیل کمیته‎های مردمی محافظت از مساجد

خبرگزاری رسا ـ جوانان شهر النویدرات بحرین با استقبال از طرح کمیته‎های مردمی جهت محافظت از مساجد و اماکن دینی تصریح کردند که کمیته‎های مردمی باید به دور از سیاست فعالیت کنند.
مردم بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جوانان شهر النویدرات بحرین امروز طی بیانیه‎ای به فراخوان جمیعت الوفای اسلامی و ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین برای تشکیل کمیته‎های مردمی جهت حمایت از مساجد، حسینیه، مراکز دینی و مذهبی اعلام آمادگی کرد.


در این بیانیه آمده است: کمیته‎های مردمی حمایت از مساجد و اماکن مذهبی باید به دور از هرگونه فعالیت‎های سیاسی باشد و فقط به محافظت و مراقبت از مساجد و مراکز دینی بپردازد.


جوانان شهر النویدرات بحرین هرگونه همکاری اوقاف شیعیان با وزارت کشور مبنی بر استقرار نیروهای موسوم به «پلیس جامعه» در نزدیک درهای مساجد و حسینیه‎ها را محکوم کرده و افزودند که با توجه به همکاری بسیار نزدیک مراکز نظامی بحرین با وهابی‎ها و اهل سنت تندور حمایت آنان از مساجد قابل اطمینان و مورد تایید نیست.


در این بیانیه آمده است: فعالیت‎های داعش، حمایت فکری و مالی آل‎سعود از اعضای این گروه و انفجار دو مسجد شیعه در شهرهای قدیح و دمام نشان دهنده آغاز نقشه ‎های کثیفی است که از سوی آنان علیه مردم به راه افتاده است.


از سوی دیگر ائتلاف جوانان 14 فوریه فعالیت‎های انقلابی جدید را با نام «العزم الشدید» در میدان عبدالکریم و میدان الشهیدین آغاز کردند. نیروهای امنیتی آل‎خلیفه نیز با ایجاد ایستگاه‎های بازرسی را در همه شهر و روستاها عبور و مرور ماشین‎ها را با سختی بسیار مواجه ساخته‎اند./994/ب902/د

ارسال نظرات