۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۶۴۵۲۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

گفتمان‌های دینی طرحی موفق در مدارس/ حضور روحانیان در مدارس سمپاد مغفول مانده است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته برگزاری گفتمان های دینی از طرح های موفق در مدارس است که با حضور روحانیون متخصص و مجرب دنبال می شود.
حجت الاسلام فتاحي در جلسه کميته همکاري حوزه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدفتاحی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی امروز در جلسه استانی کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در آذربایجان غربی با اشاره به این که طرح گفتمان های دینی از سال 85 در مدارس اجرایی می شود، افزود: این طرح بر اساس نظرسنجی ها از طرح های موفق و مؤثر در مدارس است.

 

وی اظهار کرد: برقراری ارتباط چهره به چهره و دوسویه دانش آموزان با روحانیان به عنوان مشاوران مذهبی و دینی از جذابیت های این طرح است که بازخورد بسیار مطلوبی دارد.

 

وی با بیان این که برگزاری گفتمان های دینی در استان با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در برگزاری گفتمان های دینی از روحانیان که در موضوعات مختلف دارای تخصص های لازم هستند، دعوت می شود.

 

حجت الاسلام فتاحی خواستار حمایت مسؤولان از اجرای گفتمان های دینی در سطح مدارس شدو گفت: برگزاری گفتمان های دینی در هر مدرسه و برای همه دانش آموزان نیازمند حمایت و پشتیبانی مالی است.

 

وی با بیان این که متأسفانه مدارس استعدادهای درخشان از ارتباط با روحانی مغفول مانده اند، تصریح کرد: گاهی چنین تصور می شود که دانش آموزان نخبه که در علم تجربی، ریاضیات و فیزیک ممتاز هستند به مباحث دینی و اعتقادی نیازی ندارند درحالی که باید بنیه اعتقادی این دانش آموان که آینده کشور به دست آنها سپرده خواهد شد، تقویت شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بر ضرورت حضور روحانیان و برگزاری کلاس های معرفت افزایی در مدارس سمپاد تأکید کرد و گفت: باید استعدادهای این دانش آموزان همسو با معیارهای اسلامی و ارزشی نظام جهت دهی شود.

 

حجت الاسلام فتاحی خاطرنشان کرد: حضور روحانیان مستقر در مدارس شبانه روزی ضرورت است که باید مورد توجه مسؤولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

 

وی اذعان داشت: برای اقامه نماز جماعت در مدارس به تعداد کافی روحانی وجود ندارد و نمی توان برای همه مدارس معمم اعزام کرد، البته تعداد روحانیانی که بتوانند هنر ارتباط مؤثر با دانش آموزان را داشته باشند، کم است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ضروری است از ظرفیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد آموزش و پرورش به عنوان ائمه جماعات مدارس بهره گیری شود.

 

وی در پایان تعامل مطلوب آموزش و پرورش با تبلیغات اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در آذربایجان غربی شرایط لازم از سوی آموزش و پرورش برای حضور روحانیت در مدارس فراهم شده است و مانعی وجود ندارد.

 

گفتنی است، جلسه استانی کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، مدیرکل حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی تربیتی عضو در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات