۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۶۴۶۱۵
عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای:

بازدید عنوانی برای دسترسی غرب به اسرار امنیتی و پیشرفت ایران است/ برخی مسؤولان شیطان بزرگ را به کدخدایی پذیرفته‌اند

خبرگزاری رسا ـ عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای، به الهام بخشی و کارآمدی نظام اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: «pmd» عنوانی برای بازدید از مراکز نظامی کشور است، یعنی بیگانگان هر لحظه که اراده کنند؛ می‌توانند سایت، افراد، تجهیزات، اسناد و هر مکانی را بازرسی کنند .
ابوالفضل زهره‌وند، عضو سابق تيم مذاکره کننده هسته‌اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل زهره‌وند، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای، شامگاه یکشنبه در جمع نمازگزاران مسجد امام سجاد(ع) منطقه پردیسان اظهار داشت: مسأله انرژی هسته‌ای به لحاظ اهمیتش، ارتباط مستقیمی با امنیت ملی کشور دارد؛ بنابراین در این موضوع، همه مردم با هر دیدگاه سیاسی و عقیده مذهبی، متحد و متفق هستند که باید در این موضوع به فرصت‌ها و آسیب‌های آن توجه داشت.

 

تکنولوژی‌ انرژی هسته‌ای محصول 35 سال مقاومت ملت ایران است 

زهره‌وند، تکنولوژی‌ انرژی هسته‌ای را محصول 35 سال مقاومت ملت ایران خواند و گفت: هر سیستم و مکتبی در دنیا، خروجی دارد که براساس آن خودش را به دنیا عرضه می‌کند و نظام اسلامی ایران بعد از 35 سال ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و عرضه کردن مدل و سیستم جدید در عرصه بین‌الملل به این پیشرفت‌ها رسیده است.

 

وی با اشاره به مذاکرات ایران با 5+1 تصریح کرد: ملتی که هشت سال بدون امکانات و تسلیحات در برابر 5+1 و همه ایادی آنها ایستادگی کرد، نباید بعد از 35 سال مقاومت، اکنون که در آستانه پیروزی است، به دلیل کوتاهی مسؤولان از رسیدن به دستاوردهایش محروم شود.

 

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای، به محبوبیت ایران در میان ملت‌های دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده است که ایران در میان ملت‌ها، جذابیت و مخاطبان زیادی دارد؛ بنابراین با انواع توطئه‌ها و فشارها، قصد جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی را دارد.

 

وی با اشاره به جنبه الهام بخشی و کارآمدی جمهوری اسلامی ایران افزود: آمریکا با بسیاری از کشورهای مدعی اسلام رابطه نزدیکی دارد و از جنایات و استبداد آنها حمایت می‌کند؛ زیرا همچون ایران جنبه الهام‌بخشی در دنیا ندارند و از هیچ استقلال و عزتی در میان ملت‌ها برخوردار نیستند.

 

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای، به جنگ افروزی‌های آمریکا در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا برای جلوگیری از جریان مقاومت و با حمایت از گروه‌های تکفیری، هزینه‌هایی زیادی در کشورهای عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورها داشته و اکنون به جنگ نیابتی نیز روی آورده است اما در واقع این سیاست‌ها با شکست مواجه شده است.

 

مسأله تحریم به پیشرفت، کارآمدی، محبوبیت و تکنولوژی ایران مربوط می‌شود

وی تحریم را تنها حربه غرب خواند و تأکید کرد: همان‌‌گونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، تحریم‌ها ربطی به مذاکرات ندارد بلکه این مسأله به پیشرفت، کارآمدی، محبوبیت و تکنولوژی ایران مربوط می‌شود؛ از این رو بعد از مسأله هسته‌ای، مباحثی همچون تروریسم و حقوق بشر را مطرح خواهد کرد.

 

زهره‌وند افزود: از نظر آمریکا، گروه‌های تکفیری همچون داعش، القاعده، جبهه النصره و بوکوحرام، تروریست نیستند بلکه هرجا که نظام اسلامی مخاطب دارد، آنجا تروریسم حضور دارد یا در مسائل حقوق بشری، قتل عام مردم یمن، سوریه، غزه و عراق و بحرین مطرح نیست بلکه آنجایی که ایران می‌خواهد هنجارسازی کند و هنجارهای اسلامی را شکل دهد، مسأله حقوق بشر آمریکا مطرح می‌شود.

 

وی با اشاره به وعده مسؤولان برای برداشتن تحریم‌ها ابراز داشت: کسانی که می‌گویند چرخ زندگی مردم باید بچرخد، چرا بعد از این همه مذاکره با آمریکا، تحریم‌ها بیشتر شده است و افزون بر آن هزینه رکود و کند شدن روند پیشرفت کشور است که بر ملت ایران تحمیل شده است.

 

«pmd» عنوانی برای بازدید از مراکز نظامی کشور، دسترسی به اسرار پیشرفت، کارآمدی و امنیتی ایران است

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای به عنوان «pmd» اشاره کرد و گفت: این واژه عنوانی برای بازدید از مراکز نظامی کشور است، یعنی بیگانگان هر لحظه که اراده کنند؛ می‌توانند سایت، افراد، تجهیزات، اسناد و هر مکانی را بازرسی کنند.

 

وی با اشاره به آسیب‌های‌ توقف تحقیقات هسته‌ای در پیشرفت کشور تصریح کرد: اگر کارخانه‌ای را دو سال تعطیل کنید، روند تولید، عرضه و پیشرفت آن مختل می‌شود چنان که آمریکا با این برنامه‌ریزی در یک سال گذشته، سیزده هزار سانتریفیوژ تأسیسات هسته‌ای را از بین برده است و تا پانزده سال، حق ساخت تأسیسات و تجهیزات هسته‌ای و  تا 10 سال دیگر حق ساخت سانتریفیوژ نوع بالاتر از یک را از ایران سلب کرده است.

 

زهره‌وند افزود: باید توجه داشته باشیم که راکتور تهران برای تأمین داروهای هشتصد تا یک میلیون نفر، بیماری‌های خاص به سوخت بیست درصد نیاز دارد، همچنین ایران تنها به مدت هفت سال برای تأمین سوخت نیروگاه بوشهر با روسیه قرارداد دارد؛ بنابراین در این تعهدها آینده نگری وجود ندارد.

 

وی ایران را به دلیل داشتن تکنولوژی هسته‌ای جزء هشت کشور قدرتمند جهان خواند و گفت: غرب می‌خواهد بعد از این همه تحریم و مقاومت ملت ایران به اسرار پیشرفت، کارآمدی و امنیتی ایران دسترسی پیدا کند.

 

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای افزود: آمریکا قصد دارد راز تکنولوژی ایران که بدون حمایت غرب حاصل شده است را بفهمد؛ زیرا نظام اسلامی ایران، آلترناتیوی در برابر پارادایم‌های غرب و آمریکا است که می‌خواهد بدون وابستگی به غرب به پیشرفت، عزت و استقلال برسد.

 

برخی از مسؤولان، شیطان بزرگ را به کدخدایی پذیرفته‌اند

زهره‌وند، ایران را دارای چهل میلیون فرهیخته دانشگاهی، حوزوی و دانش آموز خواند و خاطرنشان کرد: کشور ایران دارای جامعه‌ای نخبه، در بهترین نقطه ژئوپولوتیک دنیا و مورد توجه جریان مقاومت در جهان است؛ با این وجود ما باید با استفاده از ظرفیت‌ها، نواقص را برطرف کنیم و حل مشکلات را به ارتباط با غرب گره نزنیم.

 

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: برخی از مسؤولان نسبت به ارزش‌های انقلاب و عزت ملت ایران، بی‌تفاوت شده‌اند؛ از این رو بعد از 35 سال مقاومت ملت ایران در برابر شیطان بزرگ، اکنون آمریکا را به کدخدایی پذیرفته‌اند.

 

فتنه 88 فرصت‌های زیادی را از نظام اسلامی گرفت

زهره‌وند، در ادامه به فتنه 88 اشاره کرد و افزود: قبل از فتنه 88،‌بسیاری از سران دولت‌ها اعلام کردند که باید ایران هسته‌ای را به رسمیت بشناسند؛ اما بی‌بصیرتی نخبگان باعث شد تا دشمنان به اختلافات داخلی دلخوش کنند، چنان که در حال حاضر، برخی از مسؤولان، منافع حزبی و گروهی را بر منافع ملی و عزت نظام اسلامی ترجیح می‌دهند./908/پ201/ج

ارسال نظرات