۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۶۴۸۰۴
از سوی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی؛

برنامه های بزرگداشت ارتحال امام خمینی در آذربایجان غربی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برنامه های بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) را در این استان تشریح کرد.
حجت الاسلام نيساري، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری، رییس شورای هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برنامه های سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در استان آذربایجان غربی گفت: به مناسبت این بزرگدشت برنامه های متنوعی در قالب  مراسمات و اعزام انجام می شود که مسؤولیت هماهنگی، هدایت، طراحی و برنامه ریزی آن از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان صورت می گیرد.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که 14هزار نفر از عاشقان امام راحل به مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اعزام خواهند شد، اظهار داشت:  هر ساله در مرقد حضرت امام (ره) عاشقان و دوستاران آن امام عزیز حضور پیدا می کنند و در مراسمی که در کنار مرقد امام اتفاق می افتد و از بیانات ولی امر مسلمین بهرمند می شوند.  


حجت الاسلام نیساری در ادامه در خصوص مراسم روز چهارده خرداد اظهارکرد:در  هر 14 شهرستان و 36 بخش  استان مراسم بزرگداشت یاد و نام و خاطره حضرت امام برگزار می شود.


وی افزود:در 17 شهرستان این مراسمات در مساجد و مصلا ها برگزار خواهد شد و در مرکز استان هم درمحل مصلای امام خمینی (ره) با حضور انبوه شیفتگان و عاشقان حضرت امام این مراسم برگزار خواهد شد.


آیت الله موحدی کرمانی میهمان ویژه مراسم بزرگداشت امام راحل در ارومیه

به گفته حجت الاسلام نیساری، تلاوت قرآن کریم، شعرخوانی ، و بیان شخصیت حضرت امام  از زبان آیت الله موحدی،کرمانی، امام جمعه موقت تهران  و از یاران دیرین امام خمینی (ره) از برنامه های مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) در ارومیه خواهد بود.


رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد:  در مساجد مختلف استان هم در روزهای 14 و 15 خرداد برنامه های ویژه خواهد بود از جمله مسجد میدان  میوه و تره بار ارومیه که هر ساله در این مکان مراسمی  برگزار می شود که انبوهی از اصناف حضور دارند و برای عزیزان اهل سنت درچندین مسجد محوری از جمله مسجد امام شافعی برنامه بزرگداشت  در روز 14 خردادخواهد بود.


حجت الاسلام نیساری در ادامه اظهار داشت: علاوه بر این برنامه های بزرگداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد قبل از خطبه های نماز جمعه در استان برگزار خواهد شد.


وی افزود:علاوه بر بخش مراسم برنامه های مختلف فرهنگی در میان دانش آموزان و دانشجویان ، اساتید و دانشگاهیان ، ورزشکاران و سایر اقشار برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام نیساری از برگزاری مسابقه فرهنگی از وصیت نامه حضرت امام بین 300 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام و جلسات نشست فرهنگی با موضوعات نقش امام در پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان امام و ولایت خبر داد و اظهار داشت: برای تجدید بیعت با مقام ولایت دیدارهایی هم با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه استان انجام می شود.


وی تصریح کرد:  نمایشگاه های عکس و مقاله نویسی در خصوص مبارزات و شخصیت امام (ره) برگزار خواهد شد.


برگزاری نشست تخصصی روابط بین الملل در اندیشه امام خمینی در دانشگاهها

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی شعار بزرگداشت ارتحال امام (ره) را امسال سال «نقش استکبار ستیزی امام (ره)» عنوان کرد و افزود: با توجه به جنایات آمریکا و آل خلیفه در یمن و سوریه و حمایت از گروه های تکفیری و داعشی در منطقه  آگاه سازی جوانان درباره نقش امام در استکبار ستیزی ضروری است.


وی افزود: قرائت بخش هایی از وصیت نامه و قرائت فاتحه بین دانش آموزان و دانشجویان قبل از نوشتن اوراق امتحانی خودشان برگزار خواهد شد.


حجت‌الاسلام نیساری با بیان اینکه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه قصه خوانی را در سطح استان برای کودکان تحت عنوان قصه هایی از حضرت امام و مسابقه ادبی تحت عنوان امام مهربانی ها، نمایشگاه عکس و کتاب و نهضت و انقلاب ایشان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کارگاه آموزشی با موضوع امام ترویج سیره حضرت امام در کانون فرهنگی و اجتماعی زنان برگزار می شود.


وی افزود: در بخش های جوانان برنامه های ورزشی متنوعی را در سطح استان خواهیم داشت مسابقه بستکبال و فوتسال از جمله از این برنامه هاست.


حجت الاسلام نیساری در پایان درباره تشکیل میز گرد تخصصی روابط بین الملل در اندیشه حضرت امام و نشست های دیگر همچون تببین آرا در اندیشه های حضرت امام توسط دانشگاهیان خبر داد و افزود: ویژه نامه ای با موضوع کلام ولایت در سطح دانشگاه ها توذیع خواهد شد./936/ت302/ح

ارسال نظرات