۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۶۴۹۹۱
راه امام/ رییس مرکز اسلامی برزیل در گفت‎وگو با رسا:

اسلام آمریکایی جهاد علیه ظالم را حذف کرده است/ حضور حجت الاسلام حسن خمینی در مراسم ارتحال امام در برزیل

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی برزیل علمای اسلام را استوانه و روح اسلام خواند و تصریح کرد که آمریکا درپی اسلام بی هویت است.
اسلام آمریکایی جهاد علیه ظالم را حذف کرده است/ حضور حجت الاسلام حسن خمینی در مراسم ارتحال امام در برزیل

 

حجت الاسلام شیخ طالب الخزرجی رییس مرکز اسلامی برزیل و عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، اسلام آمریکایی را اسلام ظلم و ستم دانست و تصریح کرد: اسلامی که شامل ظلم، ستم، کینه، فتنه باشد به طور قطع از اسلام حقیقی به دور است و ما نمی‎توانیم نام آن را اسلام بگذاریم.


وی تاکید کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه درپی خارج ساختن اسلام از مسیر اصلی خود هستند. آنان همچنین خواستار تشکیل اسلام بی هویت در کشورهای منطقه هستند که نماز، روزه و جهاد حقیقی در آن جای ندارد.


رییس مرکز اسلامی برزیل در ادامه به تشریح اسلام حقیقی پرداخت و افزود: اسلام صحیح و حقیقی در برابر ظلم، ستم، فتنه و فساد ایستاده است. اسلامی که در کنار مستضعفان جهان نباشد در حقیقت اسلام نیست.

 

عربستان نمونه بارز اسلام آمریکایی است


وی عربستان را نماد اسلام آمریکایی خواند و تصریح کرد که آل‎سعود در مسیر اهداف و آرمان‎های آمریکا و انگلیس قدم برمی‎دارد و دیگر کشورهای اسلامی که هم جهت با آنان نیست را کافر می خواند.


طالب الخزرجی علمای اسلام را روح، عقل و استوانه قوی اسلام توصیف کرد و گفت: علمای اسلام باید مردم جهان را از خواب غفلت بیدار کنند تا واقعیت‎های هستی را بهتر دریابند و اسلام حقیقی و صحیح را بشناسند. اگر علمای اسلام وظایف خود را در برابر مردم و رویدادهای جهان به درستی انجام ندهند به طور قطع در روز قیامت دچار عذاب خواهند شد.


وی در بخش دیگر سخنان خود به بررسی اندیشه‎های امام خمینی (ره) پیرامون فلسطین پرداخت و خاطرنشان کرد که مسأله فلسطین یک موضوع انسانی و اسلامی بزرگ است. بیت المقدس قبله‎گاه اول مسلمانان است به همین سبب مسأله فلسطین یکی از مهمترین مسائل آنان باید باشد.


مسلمان جهان در مسأله فلسطین از وظایف خود شانه خالی کردند

 

رییس مرکز اسلامی برزیل، امام خمینی (ره) را از حامیان مردم مظلوم فلسطین برشمرد و تاکید کرد: امام خمینی (ره) مردم جهان را تشویق می‎کرد در برابر ظلم، ستم و رژیم اشغالگر اسرائیل باید ایستادگی کنند و با آنان به مبارزه برخیزند.


وی در ادامه به بخشی از علل بحران موجود در فلسطین اشاره کرد و گفت: مسلمانان جهان از وظایف خود شانه خالی کرده‎اند بنابراین رژیم اشغالگر صهیونیستی با گستاخی هر چه بیشتر به جنایت در اراضی فلسطین می‎پردازد.


طالب الخزرجی از برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در برزیل خبر داد و گفت: امسال نیز مانند سال‎های گذشته با حضور چشمگیر مردم برزیل، مسلمانان این منطقه و حجت الاسلام سید حسن خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مراسم باشکوه و بزرگی را برای ارتحال امام خمینی (ره) برگزار خواهیم کرد./994/ب911/ک

ارسال نظرات