۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۶۵۴۲۶
کارشناس مسائل سیاسی:

صلابت جمهوری اسلامی ناشی از قدرت اسلام و ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی بر توجه به عمق سخنان امروز رهبر معظم در مرقد مطهر امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: تفسیر سخنرانی امروز رهبر معظم انقلاب نیاز به چندین جلد کتاب دارد.
علي اصغر رجايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی اصغر رجایی کارشناس مسائل سیاسی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی در مسجد المهدی ناجی آباد کاشان، سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام خمینی(ره) را مهم و دارای تفسیر توصیف کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که  امام راحل روی آن دست گذاشت معرفی اسلامی آمریکایی بود که این نوع اسلام را ما امروز لمس می کنیم که چگونه عده ای با تحریف کردن فکر و تفکر و راه و روش و سیره امام قصد دارند آن را کم رنگ جلوه دهند.  

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش بصیرت گفت: ما باید معرفت خود را نسبت به همه مسائل ریز انقلاب اسلامی افزایش داده تا با آگاهی از همه مسائل جهانی و داخلی مواظب باشیم بلایی که بر سر خیلی از انقلابی های داخلی که تفکر امام را تحریف کردند، بر سر ما نیاید.

 

وی تحریف فکر و تفکر و راه و روش و سیره امام راحل را ناشی از بی بصیرتی افراد دانست و افزود: افراد بی بصیرت دنباله رو همان اسلام آمریکایی خواهند شد که امروز با عنوان داعش و تکفیری در منطقه حضور دارند و با نام اسلام و الله اکبر و با زدن گردن مظلومان و مسلمانان و شیعیان جوی خون به راه انداخته و اعلام می کنند پیامبر در حدیثی گفته باید جوی خون راه انداخت.

 

رجایی یادآور شد: امروز اسلام آمریکایی، اسلامی است که در مقابل تشیع ایستاده است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اسلام آمریکایی نه مدافع شیعه و نه مدافع سنی است.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز امروز به این مسأله مهم با صراحت لهجه اشاره که افراد بزرگ و دارای جایگاه در نظام بودند که با قلم و بیان خود در مقابل نظام ایستادند تا فکر و تفکر و سیره امام به جوانان نرسد.

 

رجایی سخنان مهم امروز رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام خمینی را دارای بار معانی بسیار مهمی اعلام و بر توجه به فرمایشات معظم له تأکید کرد و یادآور شد: معنای سخنان مهم امروز رهبر معظم انقلاب چندین جلد کتاب می شود.   

 

وی افزود: اگر امروز به فرامین رهبر معظم انقلاب بی توجه باشیم و از انقلاب خود مواظبت نکنیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت از دشمن سیلی خواهیم خورد که تا 50 سال آینده هم قابل جبران نباشد.

 

رجایی در ادامه رهبری امام خمینی را سبب عزت و سربلندی ایران و اسلام در جهان دانست و یادآور شد: در رژیم ستم شاهی که سلطه استکبارجهانی بر ایران حاکم بود مردم ایران با رهبری امام موفق شدند رژیم ستم شاهی را سرنگون کنند تا مردم ایران از اوج ذلت به اوج عزت و سربلندی برسند.   

 

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی معتقد بود ملت ایران وحشی است و برای آمدن به ایران حق توحش می گرفت، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و ساقط شدن رژیم ستم شاهی حکومتی بر مبنای حکومت پیامبران، علی(ع)، ائمه اطهار و امام زمان تشکیل شد که سبب افتخار و عزت و عظمت اسلام و ایران اسلامی شد.  

 

به گفته وی، طی 14 قرن از صدر اسلام تا کنون حکومت اسلامی تشکیل نشده بود تا اینکه امام آمد و حکومت اسلامی را تشکیل داد و به برکت اسلام و قرآن و خون شهدا و ایثارگری مردم در صحنه، امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند و تأثیرگذار در معادلات منطقه ای و جهانی شناخته شده است.

 

رجایی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران را دست کم نگیرید یادآور شد: برای پیروزی انقلاب اسلامی از سال 42 تا کنون خون های زیادی ریخته شده است و بزرگان، علما، مراجع، روحانیت متعهد و مجاهدان فی سبیل الله در گوشه زندان ها و شکنجه گاه های رژیم ستم شاهی متحمل شکنجه های زیادی شدند تا حکومت اسلامی در ایران تشکیل شد.

 

این فرمانده دوارن دفاع مقدس در ادامه گفت: استکبارجهانی به دلیل این که تحمل انقلاب اسلامی را ندارد، از 22 بهمن سال 57 همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل انقلاب ایستاد و تا به امروز هم ایستاده است.

 

رجایی در ادامه قدرت ولایت فقیه را از اسلام دانست و بیان کرد: امروز تدبیر، مدیریت، رهبری و هدایت رهبر معظم انقلاب و در بعد کلان، ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی به گونه ای است که هر زمان بعد از مذاکرات هسته ای موضع گیری کرده دشمن عقب نشینی کرده است، بنابراین قدرت جمهوری اسلامی امروز ناشی از قدرت اسلام و ولایت فقیه و رهبری است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات