۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۶۵۸۴۲
روزنامه ینی مساژ ترکیه مطرح کرد؛

پیگیری اهداف آمریکا علیه جهان اسلام با تغییر نام طرح خاورمیانه بزرگ

خبرگزاری رسا ـ روزنامه ینی مساژ ترکیه روز یکشنبه نوشت: آمریکا با تغییر نام طرح خاورمیانه بزرگ به نیروی وظیفه استراتژیک در خاورمیانه، اهداف خود علیه جهان اسلام را پی می گیرد.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ینی مساژ ترکیه با اشاره به اینکه پس از عملیات 11 سپتامبر، آمریکا جنگ صلیبی علیه مسلمانان را با هدف پشت پرده تحقق ارض موعود برای رژیم صهیونیستی آغاز کرد، نوشت: آمریکا نام این طرح خود را طرح خاورمیانه بزرگ خواند و در چارچوب این طرح هدف آمریکا تغییر رژیم ها و نقشه جغرافیایی 22 کشور اسلامی بود.

 

ینی مساژ با اشاره به اینکه طیب اردوغان رییس جمهور فعلی ترکیه در دوران نخست وزیری خود، ریاست این طرح را عهده دار بود نوشت: آمریکا طرح خاورمیانه بزرگ را با اشغال افغانستان آغاز و با اشغال عراق ادامه دارد و در این دو کشور میلیون ها نفر کشته شدند.

 

به نوشته این روزنامه ترکیه ای، این طرح به دلیل هزینه های هنگفت اشغال های نظامی تغییر شکل و محتوا داد و به شکل شورش های محلی تنظیم و بهار عربی در چارچوب این طرح آغاز شد و تغییر رژیم ها در تونس، مصر، لیبی در چارچوب این طرح انجام و با تروریست های وارداتی سوریه به خاک و خون کشیده شد.

 

این روزنامه با اشاره به اینکه اتحاد صلیبیان و صهیونیست ها در سوریه موفق به بجای آوردن خواست های خود نشدند، افزود: بشار اسد رییس جمهور سوریه موفق به برتری بر تروریست های وارداتی به کشورش شد و آمریکا با لحاظ این مساله مجددا تاکتیک خود را تغییر و نام طرح خاورمیانه بزرگ را به نیروی وظیفه استراتژیک در خاورمیانه تغییر داد.

 

به نوشته ینی مساژ، مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا که از طراحان طرح، نیروی وظیفه استراتژیک در خاورمیانه است، می گوید: منطقه خاورمیانه برای آمریکا حایز اهمیت حیاتی است ولی آمریکا با بحران های مختلفی در منطقه رو به رو است و ما سعی در شناسایی ریشه و عمق مسایل و بحران های منطقه و دیدگاه های مردم آن نسبت به این بحرانها و برقراری ارتباط با آنها داریم.

 

ینی شفق می نویسد: آمریکا با تغییر تاکتیکی در طرح خاورمیانه سعی در شناسایی مسایل و معضلات پیش روی خود در منطقه و انطباق طرحهای درازمدت خود علیه مسلمانان با شناسایی معضلات یاد شده دارد./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات