۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۶۶۰۳۶

فهرست موضوعی آثار استاد شهید مطهری

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه بوستان کتاب «فهرست موضوعی آثار استاد شهید مطهری» تألیف لیلا بانشی را روانه بازار کتاب می‌کند.
شهيد مطهري

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مؤسسه بوستان کتاب، «فهرست موضوعی آثار استاد شهید مطهری» نوشته لیلا بانشی تا پایان این هفته منتشر و راهی بازار کتاب می‌شود.

 

یکی از ویژگی‌های برجسته آثار استاد مطهری، تنوع موضوع‌ها و مباحث گوناگون و طرح بسیاری از مسائل روزمره است که این امر، نیاز به تدوین فهرست موضوعی آثار این استاد را دوچندان کرده است.

 

بانشی در این کتاب، به ارائه فهرستی موضوعی آثار استاد مطهری در قالب 32 موضوع اصلی و 506 موضوع فرعی پرداخته است و خواننده را با چارچوب کلی اندیشه‌های استاد در مباحث گوناگون آشنا می‌سازد. موضوع‌هایی که این کتاب به آنها پرداخته و آنها را معرفی کرده است، بسیار متنوع‌ هستند و زمینه‌های کلامی، اعتقادی، اجتماعی، حقوقی، اخلاقی، تاریخی و... را در بر می‌گیرند.

 

شناخت؛ منابع و ابزارهای شناخت و مراتب ادراک، علم و رابطه آن با ایمان، عقل و شیوه‌های پرورش عقل، جهان‌بینی و انواع آن، اختلاف جهان‌بینی مادی و الهی، ایدئولوژی، دین‌شناسی، توحید و خداشناسی، برهان فطرت و نظم، براهین عقلی و فلسفی، مرز توحید و شرک، عدل الهی، مرگ، عذاب اخروی، معاد، تجرد روح و... از مباحث فرعی اندیشه‌های شهید مطهری هستند که در این کتاب فهرست شده‌اند.

 

کتاب «فهرست موضوعی آثار استاد شهید مطهری» نوشته لیلا بانشی، به همت مؤسسه بوستان کتاب در 536 صفحه، شمارگان 1150 نسخه در قطع وزیری به بهای 29 هزار تومان منتشر می‌شود./907/د102/ق

ارسال نظرات