۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۶۶۵۶۴

کنفرانس «نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی در دانشگاه پیام نور برگزار شد.
انقلاب اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم متقی استاد دانشگاه در کنفرانس نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی که پیش از ظهر امروز پنج شنبه 21 خرداد ماه در دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: بررسی تاریخی نشان داده است که بعد از هر تحول در زمینه تکنولوژی، غالب معنایی زمینه را برای تغییر فرایندها به وجود می آورد.

 

وی در ادامه افزود: در جنگ جهانی اول و دوم هر کدام از تغییرات بین الملل تابع دو مولفه بود، اول تغییر در فضای معنا و هویت، دوم تحول در فضای رویکردی است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه ها در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: ایشان فرمودند که جهان امروز در یک فرایند متفاوت از گذشته در حال تغییر و تحول است و تاکید داشتند که طرح ریزی داخلی و کنترل فضای داخلی بدون درک هندسه قدرت حاصل نمی شود.

 

متقی اظهار داشت: باید بدانیم چه نیرویی در محیط منطقه تاثیر گذار است و بعد وزن آن نیرو مورد سنجش قرار گیرد و هویت و هویت یابی یکی از این موضوعات است.

 

وی با بیان اینکه اگر در دهه 60 از  یک عراقی درباره هویتش سوال می شد، می گفت که یک عرب است، افزود: اگر در دهه 80 از او در باره هویتش سوال می شد خود را عراقی می نامید و در دهه 90 او خود را مسلمان و در قرن 21 او خود را سنی، شیعه، کرد و یا یک داعشی معرفی می کرد.

 

دبیر کنفرانس هندسه قدرت عنوان کرد: بنابراین آنچه مقام رهبری در چند سال قبل در بیان هندسه قدرت نظامی تاکید داشتند فرایند نظام بین الملل در حال تغییر است.

 

وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: این هویت متعارض می تواند عامل رویارویی بین تمدنی شود، بحث مدیریت هندسه قدرت به معنی این است جهان در چه فرایندی قرار دارد.

 

متقی عواملی نظیر اقتصاد، سیاست، تکنولوژی و نظام را بحث اصلی هندسه قدرت نام برد و خاطرنشان کرد: بر اساس این پنج محور مقالاتی به این همایش ارائه شده که مقالات برتر از بین آنها انتخاب شده است.

 

گفتنی است، در این همایش محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام و رحیم پور ازغدی کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی سخنرانی کردند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات