۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۲۶۶۶۹۵

بررسی آثار زیارت با معرفت در کتاب «محبت، معرفت، زیارت»

خبرگزاری رسا ـ بیان کوتاهی درباره معرفت، محبت و تجلی آن دو در زیارت در کتابی با عنوان «محبت، معرفت، زیارت» برای نخستین بار به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.
بررسی آثار زیارت با معرفت در کتاب «محبت، معرفت، زیارت»

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در این اثر نخست، معنای محبت مورد بررسی قرار گرفته، سپس درباره انواع محبت سطرهایی نگاشته شده است تا برای مخاطبان، محبت واقعی قابل تشخیص باشد. پس از آن، محبت خداوند متعال نسبت به بندگانش تبیین و در ادامه ویژگی‌های محبان الهی به طور مشروح بیان شده است.

 

بخش دیگر نگارش، به معرفت و شناخت پیامبران الهی و امامان به عنوان کاروان سالار دوستداران خداوند، اختصاص دارد که حاصل آن، محبت به ایشان است.سپس آثار محبت به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بر پایه حدیثی از آن حضرت بیان شده و در پایان، سخن از زیارت و تجلی معرفت و محبت در آن به میان آمده است.

 

این کتاب در 3 بخش محبت، معرفت و زیارت به معنای این واژه‌ها پرداخته و گونه‌های محبت، ویژگی‌های محبان خدا، فایده‌ها و آثار سکوت، محبت به پیامبران و امامان، معرفت به پیامبران و امامان علیهم السلام بانگاهی به سیره ایشان و زیارت امامان معصوم و تجلی معرفت و محبت در آداب زیارت از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

 

میثم محتاجی نویسنده این کتاب به بیان آثار زیارت با معرفت و محبت پرداخته   نزدیک شدن زائر به خدا، اشتیاق زائران به زیارت، آموختن شیوه درست زیستن و تقوای الهی، انس بیشتر زائر با قرآن مجید، پاکی قلب و معنویت و پذیرفته شدن توبه و... را محصول زیارت با معرفت ذکر می‌کند.

 

این کتاب در شمارگان هزار نسخه در قطع رقعی در اختیار علاقه‌مندان و دوستداران حوزه کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است./930/د102/ق

ارسال نظرات