۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۶۶۷۱۶

سید عمار حکیم امنیت استان‎های شیعه‎نشین را خط قرمز توصیف کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، امنیت استان‎های شیعه نشین به ویژه بصره را خط قرمز خواند و تأکید کرد در قبال تجاوز به این خط قرمز سکوت نخواهیم کرد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، در بیست و هشتمین همایش مبلغان خانم و آقا که امروز در نجف اشرف برگزار شد، تبلیغ را میراث انبیا برای هدایت بشریت توصیف کرد و گفت: برای موفقیت فعالیت تبلیغی باید ثبات داشته باشیم. موفقیت در عرصه تبلیغ و جهاد و مقابله با چالش ها به ذکر مستمر خداوند نیاز دارد.

 

وی با اشاره به تخریب مساجد از سوی تروریست ها، افزود: تروریست ها به این دلیل مساجد و اماکن عبادت را ویران می کنند که قدرت ما را در مساجد و حسینیه ها و قدرت دیگران را در اماکن عبادت می بینند.

 

حکیم درباره فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: یکسال از فتوای جهاد و مواضع تاریخی مرجعیت تقلید می گذرد؛ فتوایی که تاریخ و نسل های آینده به آن شهادت خواهند داد. مرجعیت تقلید ضامن امنیت، همزیستی مسالمت آمیز و حمایت از وطن و ملت است و نعمتی برای عراقی ها به شمار می آید.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: این فتوا با هدف سوق دادن جوانان به سمت جهاد، دفاع از سرزمین و ناموس، توقف پیشروی داعش و آزادی مناطق اشغال شده صادر شد. این فتوا به هیچ وجه طایفه ای نبوده بلکه اهل تسنن را بیش از شیعیان حفظ می کند.

 

نیروهای بسیج مردمی فرزندان مرجعیت هستند

 

 

وی از هجمه علیه نیروهای بسیج مردمی به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: بسیج مردمی زاییده شرعی فتوای مقدس و از ارکان مهم مبارزه با تروریسم در کنار پلیس و ارتش و عشایر و پیشمرگ است، همه ما وظیفه حمایت از بسیج در برابر این هجمه شنیع را برعهده داریم. بسیج مردمی باید از خود دفاع کند و اجازه مخدوش شدن چهره خود را به دلیل عملکرد تعدادی اندک ندهد.

 

این روحانی عراقی تأکید کرد: نیروهای بسیج مردمی فرزندان مرجعیت هستند و به ندای جهاد مرجعیت لبیک گفتند. هیچ کس حق ندارد از این نیروها سوء استفاده کند. از دولت می خواهیم قانون گارد ملی را برای بسیج تصویب کند تا حقوق آنان در قالب نیروهای نظامی پرداخت شود.

 

حکیم نسبت به تلاش جریان های مشکوک برای مخدوش ساختن امنیت در مناطق شیعه نشین جنوب عراق هشدار داد و گفت: در حالی که عراق در جنگ سختی با داعش بسر می برد و پیروزی های مهمی در این زمینه کسب می کند، جبهه ناامنی جدیدی در جنوب عراق به راه افتاده است.

 

وی افزود: به صراحت می گویم که امنیت استان های جنوبی به ویژه بصره، خط قرمزی به شمار می آید که به هیچ وجه نسبت به هرگونه تحرک و اقدام مشکوک علیه ثبات بصره و سایر استان های جنوبی بی تفاوت نخواهیم ماند./980/ب902/د

ارسال نظرات