۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۶۶۷۱۸

چند خبر کوتاه فرهنگی از اصفهان

خبرگزاری رسا ـ بزرگ‌ترین گردهمایی متولیان موقوفات غیر متصرفی استان اصفهان، راه اندازی کانون و انجمن پژوهشی مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره) و اختتامیه هم‌اندیشی ائمه جماعات در دانشگاه کاشان از اهم اخبار کوتاه فرهنگی استان اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام  محمود نصر اصفهانی گفت: بزرگترین گردهمایی متولیان موقوفات غیر متصرفی استان اصفهان با حضور بیش از 750 نفر از متولیان در روز 24 خرداد ماه در سالن همایش های دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در این نشست حجت الاسلام حسنی نیا مدیر کل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه طبسی مدیر کل منابع غیر عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حضور خواهند داشت.

 

رییس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: هدف از برگزاری این همایش آموزش متولیان در راستای چگونگی ورود اطلاعات به سامانه جامع موقوفات و نحوه عملکرد سامانه جهت انجام امور مالی مربوط به موقوفات است.

 

حجت الاسلام نصر اصفهانی ادامه داد: همچنین این همایش در راستای ثبت موقوفات استان در سامانه جامع موقوفات کشور می باشد که متولیان را با این سامانه بیشتر آشنا می کند.

 

راه اندازی کانون و انجمن پژوهشی مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین

 

خانم صالحی، معاون پژوهشی و گروه های آموزشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) گفت: کانون و انجمن پژوهشی مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره) راه اندازی شد.

 

وی گفت: انجمن پژوهشی تشکلی طلبگی است که در جهت خودباوری مبتنی بر خدا محوری و ایجاد نشاط علمی در بین طلاب و پژوهشگران در مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی در چهارچوب ضوابط و مقررات خاصی تشکیل می شود.

 

 

صالحی افزود: جلسات کانون پژوهشی برای طلاب سطح 2 و انجمن پژوهشی ویژه سطح 3با هدف هدایت، تعمیق و ارتقای مهارت های پژوهشی فارغ التحصیلان پژوهشگر و جذب و ساماندهی استعدادهای پژوهشی خواهران حوزوی برنامه ریزی شده است.

 

 

معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) با بیان سیر مطالعاتی جلسات کانون در رشته اخلاق بوده است، گفت: کتاب های مطالعه شده در این سیر چهل حدیث امام خمینی (ره) و متن کامل معراج السعاده بوده است.

 

وی ادامه داد: جلسات انجمن های پژوهشی برای طلاب سطح 3 در گروه های کلام و عقاید و تاریخ اسلام برگزار شد.

 

خانم صالحی در پایان گفت: نشر دستاوردهای پژوهشی این تشکل به صورت مکتوب و مجازی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار معاونت پژوهش این مؤسسه قرار دارد.

 

اختتامیه هم‌اندیشی ائمه جماعات دانشگاه کاشان برگزار شد

 

حجت الاسلام علی روحانی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در جلسه اختتامیه هم‌اندیشی ائمه جماعات در سالن کنفرانس ریاست دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: یکی از مهم ترین وظائف ما پرداختن به بحث اقامه نماز است.



وی در ادامه به روایتی گهربار از وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: فردای قیامت یک عده زیر عرش الهی قرار می گیرند و آنها کسانی اند که وقتی بین دو راهی دنیا و آخرت قرار می‌گیرند، آخرت را انتخاب می‌کنند که یکی از مصادیق پرداختن به آخرت، توجه به اقامه نماز و خدمت به دانشجویان است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: روحانیت سند دیانت مردم‌اند، از این رو ما باید قدر این مقام خود را که مقامی حقوقی هست بدانیم و این مقام برای ما حاصل نمی شود مگر با عنایت خداوند متعال و امام زمان(ع)./939/پ203/ب4

ارسال نظرات