۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۶۶۸۶۷
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

دوره «جهان‌ بینی اسلامی» با موضوع انسان و ایمان در شهرکرد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره «جهان‌ بینی اسلامی» با موضوع انسان و ایمان، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام در مهدیه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دوره «جهان‌ بینی اسلامی با موضوع انسان و ایمان» که ویژه معلمان و فرهنگیان این استان در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، جمع فرهنگیان ارزشمند را جمعی پویا، تلاشگر و اثرگذار به ویژه در مقوله‌ مهم انسان و ایمان که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، دانست.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که فرهنگیان هم نسبت به خود و هم نسبت به مجموعه جوان و نوجوان که در اختیارشان است، نقش مؤثر و فعال دارند، تصریح کرد: تلاش شما برای آشنایی نوجوانان حداقل با این دو مقوله مهم انسان و ایمان و بهره گیری آن ها از آموزش و پرورش به معنای واقعی عام قابل تقدیر است.

 

امام جمعه شهرکرد همچنین به قرار گرفتن در روزهای پایانی عزیز و شریف ماه شعبان اشاره کرد و افزود: ماه رجب پایان یافت و ماه شعبان هم رو به پایان است و این دو ماه، ماه آمادگی برای ضیافت حضرت باری تعالی در ماه مبارک رمضان است که به یقین برای این ضیافت آمادگی‌ پیدا کرده‌اید و بر اساس تعالیم دینی و معنوی کوشیده‌اید که به هر مقدار توان و امکان داشته‌اید از این دو ماه استفاده کنید تا به یک باره و دست خالی به زیارت حضرت حق وارد نشوید که اگر چنین باشد بدون تردید ضیافت و مهمانی حضرت باری تعالی در ماه رمضان مهمانی پر برکتی برای ما نخواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که همه از سفره گسترده رحمت الهی در ماه مبارک رمضان بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: حتی گناه‌کاران و روسیاهان نیز میتوانند از ضیافت عظیم رمضان و لیالی قدر برخوردار شوند، اما میان کسانی که با آمادگی وارد شده‌اند و کسانی که بدون آمادگی، غافل و یکباره به ماه مبارک رمضان ورود پیدا کردند تفاوت آشکاری وجود دارد و به یقین کسانی که آمادگی بیشتری داشته باشند، بهره بیشتری هم خواهند برد.

 

وی با تأکید بر لزوم مغتنم شمردن فرصت ‌ها در این چند روز باقی مانده از ماه شعبان، تصریح کرد: چند روز باقی مانده تا ماه ضیافت الهی که می‌ توانیم با صیام و روزه داری در این روزها، ذکر و یادآوری از خدای متعال، توبه و استغفار، عرصه‌هایی معنوی را در خودمان ایجاد کنیم و خودمان را مهیا سازیم تا بسیاری از زمینه‌های دیگری که باید، در وجودمان ایجاد شود و از این فرصت باقی مانده ان‌شاءالله محروم نمانیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:به یقین با بیشتر مهیا کردن خود، خانواده و دیگران، زمینه برای بهره گیری هر چه بیشتر بیشتر از ماه صیام فراهم خواهد شد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که مهم ترین خلق عالم و  گوهر هستی انسان است، گفت: انسان و ایمان اگر با هم همراه شوند به آن هدف والا که اشرف مخلوقات است، می ‌رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: هر یک از آفریده‌ های پروردگار ویژگی های متمایزی دارند اما در یک هدف مشترکند، همه عالم به سوی خدا در حرکت است و همه به سمت او بر می‌گردند اما در این میان انسان در مجموعه این موجودات عالم تفاوت آشکاری با بقیه دارد که ناشی از مقوله اختیار است و خداوند به همین خاطر انسان را اشرف مخلوقات نامید.

 

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیاتی از سوره مومنون درباره خلقت انسان گفت: انسان مراحل مختلفی را برای تکامل جسمی طی کرد و سپس مهم‌ترین مرحله، که ماهیت اصلی انسان را تشکیل می دهد صورت گرفت و به همین واسطه انسان احسن الخالقین است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، جهت گیری انسان را متفاوت از سایر موجودات دانست و گفت: انسان شعور و علم بی نهایت دارد و انتخابگر است و خدا این ظرفیت را به او عطا کرده که بتواند در علم پیشرفت کند.

 

این مقام مسؤول، گرامی داشتن والدین را از سفارش ‌های خداوند در قرآن کریم نام برد و تأکید کرد: انسان باید نسبت به پدر و مادر خاشع باشد اما اگر والدین خواستند انسان را از خدا جدا کنند، حق ندارد از ایشان تبعیت کند چراکه راه به سمت خداست.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، لازمه مربیان و متربیان را شکل گیری باور و ایمان دانست و گفت: همان طور که خدا به حضرت لقمان می‌فرماید باید چنین باوری در تو ایجاد شود که حتی یک عمل کوچک و ریز که به چشم نیاید انجام دهی، خداوند این عمل را می‌بیند و  روز قیامت جلوی چشم انسان می‌آورد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، برپایی نماز، امر به معروف و نهی از منکر  را از  سفارش‌ های لقمان به فرزندش عنوان کرد و افزود: اگر لوازم ایمان  فراهم نباشد،  ایمان و باورمندی قدرت پیدا نمی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در بخش پایانی سخنانش با برشمردن برخی فضیلت ‌های صبر تصریح کرد: صبر مقدمه بسیاری از فضیلت ها است و انسان به هر کمالی که باید برسد از ناحیه صبر می‌رسد چراکه تا صبر شکل نگیرد انسان در راه خدا مؤمن واقعی نمی‌شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات