۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۶۷۱۱۰
نماینده دشتستان در مجلس:

نمایندگان پاسخگوی مردم حوزه انتخابیه خود باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نمایندگان به ویژه در سال آخر مجلس باید پاسخگوی مردم حوزه انتخابیه خود باشند.
حجت الاسلام سيد مهدي موسوي نژاد، نماينده مردم بوشهر در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ مردمی که درسالن فرهنگ برازجان برگزار شد ضمن توصیف وظایف نمایندگان در مجلس و حوزه انتخابیه خود، به اقدامات و عملکردهای خود در سه سال گذشته اشاره کرد.

 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی مشکل عمده جوانان را بیکاری دانست و گفت: در بحث اشتغال دو موضوع وجود دارد یکی استفاده از ظرفیت‌های موجود دراستان و دیگری ایجاد ظرفیت های جدید است.

 

حجت‌الاسلام موسوی نژاد خاطرنشان کرد: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که نیروگاه بوشهر و پارس جنوبی از نیروهای بومی کمتر استفاده می کند که مورد اعتراض قرار گرفت و با جلسات متعدد و تذکرات متعهد شدند از 50 درصد نیروی بومی در اشتغال هایشان استفاده کنند ولی با توجه به اینکه حق نیروهای بومی قبلا ضایع شده بود آنها را مجبور به اجرای 70 درصد از نیروهای بومی کردیم.

 

وی تاکیدکرد: در بحث استخدام اگر نیروی رسمی جذب می شد مجبور به اجرای این قانون شدند اما در بحث بکارگیری نیروی شرکتی با توجه به عدم وجود پیمانکار قوی و ماهر دراستان، پیمانکاران دیگر استانها از نیروهای استان خودشان استفاده می کنند.

 

نماینده مجلس در مورد عدم وجود پیمانکار ماهر وقوی دراستان گفت: در نیروگاه اتمی با جلساتی که برگزار کردیم قرار شد که پروژه های بزرگ را به صورت فازهای کوچکتر به پیمانکاران استان تحویل دهند تا در آینده بتوانند پروژه‌های بزرگتر را در استان انجام دهند ولی در عسلویه کسی از این موضوع استقبال نکرد که یا از لحاظ مالی ضعیف هستند یا از لحاظ تخصص توانایی ندارند.

 

این مسؤول درخصوص مشکلات بیمارستان شهید گنجی برازجان بیان داشت: در ابتدا قرار بر این بود که با تکمیل بیمارستان شهید گنجی امکانات و تجهیزات بیمارستان 17 شهریور به این بیمارستان منتقل شود که با توجه به اینکه تعداد تخت بیمارستان جدید از بیمارستان قدیم کمتر بود مشکلات درمان حل نمی شد پس منطق اینگونه بود که هردو بیمارستان با تجهیزات بمانند.

 

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: در هنگام ساختن بیمارستان چندین بار با مسؤولان مربوطه در رابطه با عدم استاندارد بودن بیمارستان جلسه گرفته شد که همه آنها از استاندارد بودن بیمارستان صحبت کردند با جلسات متعدد در دولت قبل خانم دستجردی اعتبار لازم برای تجهیزات بیمارستان 17 شهریور را اختصاص داد.

 

وی تصریح کرد: قرار شد که بیمارستان 17 شهریور برای مردم برازجان در نظر گرفته شود و بیمارستان گنجی برای حومه و اطراف برازجان که نزدیکتر باشد استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی نژاد درباره جذب پزشک گفت: برای نخستین بار در کشور با پیگیری زیاد اجازه جذب 90 نفر پرستار برای بیمارستان 17 شهریور را صادر کردیم و همچنین مجوز 21 پزشک متخصص را برای بیمارستان شهید گنجی برازجان با جلسات متعدد با وزیر بهداشت گرفتیم.

 

وی درباره سهام عدالت ابراز داشت: جلسات متعددی با وزیر اقتصاد گرفته شد و جواب قانع کننده ای نداد و با بررسی مشخص شد که تخلفات زیادی در سهام عدالت رخ داده که بحث تحقیق و تفحص از سهام عدالت را در مجلس و کمیسیون مطرح کردم. 

 

این نماینده مجلس افزود: عده ای در قبال سهام عدالت که متعلق به قشر ضعیف و کارگر جامعه است سوء استفاده های زیادی کرده اند و با طرح تحقیق و تفحص تا آخر راه را بررسی خواهم کرد تا هیچ حقی از مردم فقیر و مظلوم ضایع نشده باشد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی گفت: در دولت قبل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی انجام شد ولی در دولت جدید اعتقاد به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی وجود نداشته و قرارداد آنها را تغییر نمی دهند.

 

وی درخصوص مذاکرات هسته ای و نتایج آن اذعان داشت: شورای نگهبان قبول نکرد که یک تیم از نمایندگان مجلس در تیم مذاکره کننده حضور داشته باشد و تیم مذاکره کننده همه مطالب و موضوعات هسته ای را در مجلس برای نمایندگان مطرح نکرد در صورتیکه همه دشمنان اسلام که در میز مذاکره حضور دارند از مفاد آن خبر دارند.

 

این مسؤول تاکید کرد: اخیرا در کمیسیون امنیت طرح حفظ دستاوردهای هسته ای و طرح یکجا برداشتن تحریم ها مطرح شد ولی نکته مهم این است که مشکل اصلی ما تحریم نیست اگر قرار است هسته ای نباشد و تحریم باشد پس همان بهتر که هسته ای باشد و تحریم هم باشد.

 

وی عدم مدیریت صحیح را یکی از مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد و گفت: طرح تامین اعتبارات و تامین منابع جایگزین نفت را در مجلس مطرح کرده ام که طرح خوبی است ولی تاکنون مورد موافقت قرار نگرفته است.

 

نماینده مردم دشتستان در مجلس درباره مسکن مهر و عدم تکمیل آنها در جواب سوال یکی از مردم اظهار داشت: در هنگام ساخت دولت با تورم شدید مواجه شد و اعتبارات و منابعی که مردم به تعاونی ها داده بودند جوابگوی تکمیل ساختمانها نبود که پیشنهاد اضافه شدن مبلغ 50 میلیون ریال به تسهیلات مسکن مهر را مطرح کردم که مورد قبول واقع شد ولی هنوز بانکها برای در اختیار قرار دادن و تقسیط کردن آن با مشکل مواجه هستند که پیگیر حل این مشکل هستیم.

 

وی درباره موضوع اختلاس در کشور گفت: موضوع اختلاس مربوط به یک گروه و جناح نیست بلکه در همه دولتها ریشه داشت مثلا بابک زنجانی در کمیسیون انرژی مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت و علی رغم کمک های فراوانی که به کشور کرده بود ولی خیلی اختلاس هم انجام داده بود.

 

حجت‌الاسلام موسوی نژاد با بیان اینکه مسؤول و قدرتی که فسادپذیر است ناظر پذیرنیست بیان داشت: ما در انتخاب ناظران و ناظرکنندگان مشکل داریم و باید در خصوص برخورد با اختلاس به دید مبانی ارزشمند و دینی بودن نگاه کرد نه جناحی که اشتباه است.

 

نماینده مردم دشتستان درباره عملکردها و اقدامات خود در جواب یکی از مردم حاضر درجلسه خاطرنشان کرد: عملکرد من درباره ارائه طرح و نظارت در مجلس، ارائه نطق و تذکرات شفاهی و کتبی، حل مشکلات حوزه درمانی، کشاورزان، مخابرات، آب و برق در استان بی سابقه بوده است.

 

وی تصریح کرد: در بسیاری از کارهای انجام شده در شهرستان بدون حمایت نماینده انجام نمی شد مثل آلایندگی وحدتیه که با چندین نطق و تذکر و برگزاری جلسات با وزرا و معاونان وصول شد.

 

حجت‌الاسلام موسوی نژاد در ادامه بیان داشت: برای نخستین بار درباره جذب اعتبارات در کشور فقط شهرستان ما توانست اعتبار خود را نسبت به سالهای قبل در سه دوره افزایش دهد که این موضوع در خشکسالی اعتبارات در سالهای اخیر رخ داد.

 

وی با بیان اینکه در اجرایی شدن سد دالکی هیچ مسؤولی پیش قدم نشده بود افزود: تمام تلاشم را برای اجرایی شدن سد دالکی با جلسات فراوان با وزرا و مسؤولان مربوطه انجام دادم تا مشکلات زیست محیطی سد برطرف شود و با اعتبار جذب شده به عنوان پروژه جدید در کشور با مبلغ 360 میلیون تومان شروع بکار کرد.

 

نماینده دشتستان در خانه ملت درباره پتروشیمی دشتستان گفت: با تمام مشکلاتی که بعضی از افراد در خصوص اجرای پتروشیمی در شهرستان مطرح کردند ولی پیگیر اجرایی شدن آن هستم.

 

وی در پایان یادآوری کرد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب نمایندگان باید درسال آخر پاسخگوی مردم حوزه انتخابی خود باشند من در همه روستاها و بخشهایی که تاکنون رفته ام و مورد بررسی و بازدید قرار داده ام خودم را در مقام پاسخگویی قرار داده ام و به مردم پاسخ داده ام چون اعتقاد به ارزش مداری و ولایتمداری داشته و براین اصول که ولایتمداری شعار نیست بوده ام و تا روز آخر نمایندگی خود در بین مردم خواهم بود./833/پ201/ب4

ارسال نظرات