۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۶۷۵۲۹
با حضور جمعی از مادران شهدا؛

آیین رونمایی از کتاب مادران چشم به راه برگزار شد

خبرگزاری رسا - آیین رونمایی از کتاب "مادران چشم به راه" با حضور جمعی از مادران و خانواده های شهدا برگزار شد.
پيام رهبر انقلاب به پاس مقام مادران شهداي گمنام

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل درخشنده نویسنده کتاب مادران چشم به راه در آیین رونمایی از این کتاب که بعد از ظهر دیروز با حضور جمعی از خانواده های شهدا و مادران شهید، در فرهنگسرای آفتاب تهران برگزار شد، گفت: این کتاب بر اساس خاطره جمعی از مادران شهدا نگاشته و تالیف شده است.

 

وی افزود: در مراسم سال گذشته "مادران چشم به راه " که در فرهنگسرای آفتاب برگزار شد، ایده اولیه جمع آوری این کتاب شکل گرفت که اکنون شاهد به ثمر رسیدن آن هستیم.

 

در ادامه این همایش پیرهادی معاون اجتماعی شهرداری ناحیه 3 تهران ضمن تشکر از خانواده شهدا و مادران شهیدان گمنام حاضر در جمع گفت: اگر امروز ما در آسایش هستیم به دلیل رشادت فرزندان و صبر این مادران است و اگر این رشادت ها نبود وضعیت الان ما بدتر ما از لیبی و عربستان بود.

 

معاون اجتماعی شهرداری ناحیه 3 تهران عنوان کرد: امروز خدا را شاکر به پاس ایثار این عزیران و استقامت مادران شهید هستیم چرا که آنها با گذشت درس فداکاری به جامعه آموختند و باید به پیام شهدا عمل کنیم و این به واسطه دعای خیر مادران شهدا است، باید رهرو راه شهدا باشیم و پا جای پای آنها بگذاریم.

 

وی ضمن تشکر از اعضای شورایاری منطقه 3 تهران یادآور شد: سعی کنیم در این راه ثابت قدم باشیم، امروز بسیجیان برای برقراری امنیت تلاش می کنند و سردار سلیمانی که در برابر گروه های تروریستی مبارزه می کند از همان نسل شهدا هستند تا دشمن وارد خاک ما نشود، دشمن از اسم سردار سلیمانی می هراسد و این از رشادت های آنها است که با دست خالی در عراق مقاومت می کنند.

 

پیر هادی ضمن اشاره به تشیع 175 شهید غواص عنوان کرد: آنها با شرایط خاصی دست بسته و در گمنامی به شهادت رسیدند در حالی که در لحظه شهادت تنها می توانستند گونه هایشان را به خاک بگذارند.

 

معاون اجتماعی شهرداری منطقه 3 تهران افزود: شهدا برای اسلام و برقراری امنیت اسلام رفتند، لذا ما باید در مسیر آنها قدم برداریم و دین خود را به آنها ادعا کنیم.

 

در ادامه این مراسم، نویسنده یکی از دلنوشته های کتاب مادران چشم به راه، یکی از این متن ها را تقدیم به مادران شهید در این مراسم کرد.

 

در این مراسم محسن توسلی شعری را در تجلیل از شهدا و خانواده شهدا با تنظیم حامد برادران و یکی از اشعار حمید عسکری برای حاضرین اجرا نمود.

 

گفتنی است، کتاب مادران چشم به راه مجموعه داستان های کوتاه در رابطه مادران شهید به کوشش ابوالفضل درخشنده و جمعی از نویسندگان گردآوری و تالیف شده است./818/پ202/ق

ارسال نظرات