۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۶۷۸۸۰
مدیرکل اوقاف لرستان:

مبلغان در ماه مبارک رمضان فرهنگ وقف را به خوبی تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این که وقف جدید پشتوانه اقتصادی و معنوی جامعه است، گفت: مبلغان در ماه مبارک رمضان در راستای تبیین فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن همایش تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان ظرفیتی مناسب در راستای تبلیغ است.

 

وی افزود: در این ایام باید به تبلیغ و ترویج اهداف اسلام بپردازیم و با تبلیغ مؤثر آمادگی مبارزه با ظلم را فراهم کنیم.

 

بقاع متبرکه ظرفیت خوبی در راستای نشر معارف اسلام است

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که بقاع متبرکه ظرفیت خوبی در راستای نشر معارف اسلام هستند، بیان داشت: مبلغان اعزامی باید از این فرصت ها استفاده کنند.

 

وی با بیان این‌که ایجاد وقف جدید پشتوانه اقتصادی و معنوی جامعه است، افزود: ایجاد وقف نقش بسزایی در حل مشکلات اقتصادی مردم دارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: اگر هر مبلغ در جهت ایجاد یک وقف جدید برنامه‌ریزی کند، رشد خوبی در راستای ایجاد وقف خواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام خاکباز یادآور شد: از سال 91 تاکنون 107 وقف انتفاعی و منفعتی در استان لرستان ثبت شده است.

 

مؤثرترین شیوه در امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ عملی است

حجت‌الاسلام سید تاج الدین طاهری، معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر لرستان در ادامه این مراسم مبلغان را جانشینان پیامبر(ص) بیان کرد و گفت: مبلغان اعزامی باید در جهت نشر فرهنگ قرآن و تبیین اهداف اسلام تلاش کنند.

 

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) شهید در راه امر به معروف بود، افزود: در تبلیغ امر به معروف باید به شیوه عملی توجه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام طاهری بیان داشت: پرداختن به مسأله امر به معروف باید در کنار دیگر فعالیت های تبلیغی مبلغان مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: اگر می خواهیم در مسیر الهی قرار بگیریم، باید به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشیم و به آن عمل کنیم./9459/پ202/ح

ارسال نظرات