۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۶۷۹۴۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری 20 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه تبریز، ویژه برنامه های واحد خبر شبکه سهند در ماه مبارک رمضان و ارائه تسهیلات به خانه اولی ها در بانک مسکن از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا حسین زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز از برگزاری بیش از 100 برنامه فرهنگی در دوماهه ابتدای سالجاری در این دانشگاه خبر داد و گفت: این تعداد برنامه از سوی تشکل های دانشجویی، کارکنان و اساتید، انجمن های علمی وکانون های فرهنگی هنری و نیز واحدهای فرهنگی دانشگاه انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بیش از 20 عنوان برنامه از جمله اقتصاد بدون نفت، آزادی بیان و آزادی اندیشه، معیار تشخیص خوب از بد، حجاب، نقش زن در جامعه، روابط اجتماعی دختر و پسر و تحلیل بیانیه لوزان با حضور دانشجویان از طیف های مختلف فکری برگزار شده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، در ادامه با بیان اینکه در بخش سخنرانی بیش از سی جلسه با عناوین مختلف برگزار شده است، تصریح کرد: تحولات منطقه غرب آسیا و مذاکرات هسته ای، شرکتهای دانش بنیان، صهیونیسم، علم بهتر از ثروت، تحولات جرم شناسی، حقوق زن و مرد و ... با حضور علاء الدین بروجردی، سالار مرتب، شروین احمدی، نوید مجرد، علی حسین نجفی ابرند آبادی، جوادی فام، مانوئل گالیانا  و ... از جمله این برنامه ها بوده است.


وی اضافه کرد: در این ایام، نمایشگاه های مختلفی از جمله عفاف و حجاب، توانمندی های هسته ای کشور، نمایشگاه اردوی راهیان نور، نمایشگاه دستاوردهای عمرانی کشور و نمایشگاه تحول در علوم انسانی اسلامی برگزار شد. همچنین کارگاه های آسیب شناسی ماهواره، آسیب شناسی روابط دختر و پسر و کلاس های نهج البلاغه و تفسیر قرآن نیز از جمله برنامه های برگزار شده در طول این مدت بوده است.


ویژه برنامه های واحد خبر شبکه سهند در ماه مبارک رمضان


معاونت اطلاعات و اخبار همچون دیگر حوزه های صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، برنامه های ماه مبارک رمضان را به صورت گسترده اطلاع رسانی خواهد کرد.


تهیه و پخش گزارش از استقبال مردم از ماه مبارک رمضان، آماده سازی و غبارروبی مساجد، تهیه گزارش از نمایشگاه های ضیافت، پوشش خبری برنامه های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در سراسر استان، پوشش سخنرانی های مسؤولان ارشد استان و ائمه جمعه درباره ماه مبارک رمضان از جمله برنامه های این معاونت است.


همچنین تهیه و پخش گزارش از استقبال مردم برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، پوشش خبری مراسم جشن گلریزان، پوشش تصویری و خبری از برپایی سفره های افطاری در مناطق مختلف استان ، اطلاع رسانی برنامه های شب قدر، پخش اطلاعیه های مربوط به ماه مبارک رمضان و پوشش رویدادهای خبری ماه رمضان از دیگر برنامه هاست.


تهیه گزارش از طرح اکرام ایتام، تهیه گزارشهایی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس در شهرهای استان و پوشش نماز عید سعید فطر، از دیگر برنامه های پیش بینی شده معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان خواهد بود.


ارائه تسهیلات به خانه اولی ها در بانک مسکن


مهدی احمدی، مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح جزئیات طرح مسکن یکم بانک مسکن گفت: در این طرح بدلیل استفاده از منابع سپرده، مردم بدون اثر تورمی و با پس انداز صاحب مسکن می شوند که سقف پرداختی این وام در تهران 80 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار نفر 60 میلیون تومان و شهرهای زیر 200 هزار نفر 40 میلیون تومان است.


وی افزود: این وام در دوره ای 144 ماهه معادل 12 سال با سه روش عادی، پلکانی دوره ای و سالیانه هم به انتخاب مشتری که متاهل یا سرپرست خانواده بودن، عدم استفاده قبلی از خدمات دولتی برای وام مسکن و نوساز بودن واحد خریداری شده از شرایط آنهاست، بازپرداخت می شود.


مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: متقاضی می بایست برای دریافت وام مبلغ 30 میلیون تومان به مدت یک سال در نزد بانک مسکن بدون تخصیص سود سپرده گذاری کند و پس از یک سال سقف وام تهیه مسکن را با سود 14 درصد و بازپرداخت 144 ماهه دریافت کند.


احمدی در پایان با بیان اینکه در هفته گذشته 120 نفر در استان و سه هزار نفر در کل شعب کشور در این طرح سپرده گذاری کرده اند، گفت: این وام قابل نقل و انتقال به افراد درجه یک خانواده است و همه 66 شعبه بانک مسکن در سطح آذربایجان شرقی آماده ارائه خدمت در قالب این طرح هستند.


پخش سریال دوبله شده «یوسف پیامبر» از شبکه استانی سهند


سریال یوسف پیامبر از اول ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 18 و ساعت 15 دقیقه بامداد از شبکه سهند پخش خواهد شد. حمید مجد آبادی متون این سریال را به زبان ترکی ترجمه کرده و حمید سلیمانی نیا مدیریت دوبلاژ آن را برعهده داشته است.


بنابر این گزارش، در دوبله سریال یوسف پیامبر فرهاد عباسی کار صدابرداری را انجام داده و میکس آن کار مشترک حسن غفاری و فرهاد عباسی است. کار دوبله این سریال بیش از دوماه طول کشیده و بیش از 120 نفر، در کار دوبله همکاری کرده اند.


مهدی سمساری، ساناز نظری، علی اصغر وطن پرست، ابوالفضل جدیری، فیروز عادلی، حمید مجد آبادی، یونس کبیر، سعید جلوه گری از جمله صدا پیشگانی هستند که در کار دوبله ترکی سریال "یوسف پیامبر" به گویندگی پرداخته‌اند.


گفتنی است، سریال یوسف پیامبر محصول سال 87 شبکه اول سیما به کارگردانی فرج‌الله سلحشور است. این سریال داستان پر فراز و نشیب زندگی یوسف پیامبر را از دوران کودکی و گرفتار شدن وی در چاه تا زمانی که دوباره به آغوش پدرش حضرت یعقوب(ع) باز می گردد، روایت می کند./853/پ203/ب4

ارسال نظرات