۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۶۷۹۷۷
امام جمعه ماکو:

مسؤولان هوشیاری دیپلماسی خود را حفظ کنند/ دشمن همواره به دنبال آسیب‌رسانی است

خبرگزاری رسا - امام جمعه ماکو با بیان این‌که مسؤولان لازم است هوشیاری دیپلماسی خود را حفظ کنند، گفت: مسؤولان باید جریان های ارتباطی و امنیتی را به شدت رصد کنند و هوشیار باشند تا از سوی دشمنان به کشور و نظام اسلامی آسیبی وارد نشود.
امام جمعه ماکو

حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: بخاطر رابطه با غرب، مجبور به پذیرش هر نوع رفتاری از سوی بیگانگان نیستیم، گاهی اوقات کوتاهی هایی از سوی مسؤولان در کشور اتفاق می افتد و یا برخی از اتفاقات از روی ندانم‌کاری برخی از کوتاه فکران است که نمایندگان پارلمانی اروپا به خود اجازه می‌دهند که رفتاری خلاف ارزش‌ها و موازین اسلامی کشور و در حضور رییس مجلس انجام دهند.

 

وی افزود: اگر آداب تشریفات دیپلماسی از سوی نمایندگان غرب در کشور ما اجرا نمی شود به دلیل کوتاهی مسؤولان است.

 

حجت‌الاسلام رنجبری با تأکید بر اینکه کوتاهی مسؤولان در ایفای نقش خود غیرقابل قبول است، ادامه داد: حرکات مسؤولان نظام در بین آحاد جامعه منعکس می شود، از این رو کوتاهی کردن به هیچ وجه قابل قبول نیست و در جریان دیپلماسی برای ارتباط با دنیا تلاش کنند، اما این به آن معنی نیست که اصول و ارزش های کشور از سوی بیگانگان نادیده گرفته شده و به آن ها لطمه وارد شود.

 

امام جمعه ماکو تصریح کرد: انتظار از مسؤولان این است که با هوشیاری تمام عمل کنند، چرا که ما پیش‌تر هم شاهد بودیم که نمایندگان اروپا برای شعله ور کردن آتش فتنه ها، دیدار با اصحاب فتنه و افراد معلوم الحال به کشور اسلامی ایران آمده بودند، نه رسیدن به توافقات دیپلماتیک.

 

وی هوشیاری و بیداری را از خصوصیات مومنان دانست و گفت: در روایتی آمده است که «مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود»، ما انتظار داریم که مسؤولان با هوشیاری بیشتری با این نمایندگان برخورد کرده و آنان را نسبت به خط قرمزها و ارزش ها و موازین کشورمان آگاه کنند، چرا که هر کشوری برای خود قانون و قواعد خاصی دارد که از طرف دیگران باید مورد پذیرش و احترام واقع شود.

 

حجت الاسلام رنجبری احترام به ارزش های جمهوری اسلامی را وظیفه تمام میهمانان و نمایندگان کشورهای بیگانه دانست و افزود: کشور ما که به ثمره خون هزاران شهید پابرجا و سربلند است، موازین و ارزش های آن لازم است از سوی نمایندگان و مردم کشورهای غربی و دیگر کشورها که به ایران می آیند، مورد احترام و دقت قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: ما به حضور دیپلماتیک غرب در کشورمان نگرش منفی نداریم، اما خیلی هم به آن ها خوش بین نیستیم، چون تجربه های دور و نزدیک ما عدم صداقت و حسن نیت سران کشورهای غربی را که این افراد نمایندگان آن ها در کشور ما هستند، ثابت کرده است، از این رو ما به تأسیس دفتر نمایندگی اروپا در کشورمان خوش بین نیستیم و مسؤولان امر باید با دقت و نظارت بیشتر و با هوشیاری عملکرد این نمایندگان را رصد کنند تا این دفتر به خانه جاسوسی دیگری در کشورمان تبدیل نشود.

 

امام جمعه ماکو تصریح کرد: نباید مسؤولان به این افراد اجازه دهند تا پای خود را فراتر از وظایف و حدودی که برای آنان مشخص شده است، بگذارند و خود را درگیر مسائل داخلی کشورمان سازند که مسائل داخلی ما هیچ ربطی به آنان ندارد و از حیطه وظایف آنان که در معاهدات بین‌المللی تعریف شده است، خارج است.

 

وی شیطنت‌های دشمنان اسلام را در هر برهه از زمان طبیعی خواند و اضافه کرد: دشمن در هر کجا که باشد، چه در داخل و چه در خارج از کشور، تلاش می کند به حرکت هایی که به طرف مقابل خود آسیب برساند، ادامه دهد.

 

حجت الاسلام رنجبری با بیان این که  هوشیاری و بیداری به معنای قهر کردن با دنیا و دیوار کشی دور خود نیست، در عین حال که با تمامی کشورها در ارتباط هستیم، مسؤولان باید جریان های ارتباطی و امنیتی را به شدت رصد کنند و هوشیار باشند تا از سوی این افراد به کشور و نظام اسلامی آسیبی وارد نشود./1301/ت302/ح 

ارسال نظرات