۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۶۸۲۶۶

ابراز خرسندی امام جمعه نجف از سفر نخست وزیر عراق به ایران

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف، سفر نخست وزیر عراق به ایران را گامی مثبت در افزایش روابط دو کشور توصیف کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به جایگاه و اهمیت مطبوعات در جهان گفت: مطبوعات عراق در مواجه با مسائل سیاسی، امنیتی، جهادی و مسائل روز این کشور موفق بوده و نمره قبولی دریافت کرده است.


وی بر حمایت از مطبوعات و اعطای امتیازات ویژه به آنان در روز مطبوعات در عراق تاکید کرد و افزود: مطبوعات عراقی پس
از سال‎ها سرکوب آزادی بیان، به نقطه مطلوبی از این نوع آزادی رسیده‎اند.


امام جمعه نجف اشرف با اشاره به سخنان ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن مبنی بر حمایت از عشایر اهل تسنن عراق گفت: حمایت اردن از عشایر سنی عراق در صورتی که سبب نجات آنان از تروریسم و داعش شود اقدامی صحیح و نیکوست.


وی ادامه داد: حمایت و کمک اردن به عشایر اهل تسنن عراق باید در چارچوب قانون‎های سازمان ملل و با هماهنگی دولت این کشور باشد در غیر این صورت نقض آزادی عراق محسوب می‎شود.


حجت الاسلام قبانچی سفر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به ایران را گامی مثبت در جهت افزایش روابط بین دو کشور دانست و تصریح کرد: ایران روابط استراتژیک، تاریخی و فرهنگی مشترک بسیاری با عراق دارد.


وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز حکم دادگاه بحرین علیه شیخ علی سلمان را محکوم کرد و اظهار داشت: محاکمه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین نقض آشکار حقوق بشر است. حکومت بحرین باید در حکم صادر شده علیه شیخ علی سلمان تجدیدنظر کند./994/ب901/د

ارسال نظرات