۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۱
کد خبر: ۲۶۸۳۳۶
عضو هیأت رییسه مجلس:

مجبور نیستیم به هر قیمتی توافق کنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: کلیات و جزئیات طرح به دقت از سوی نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار می گیرد، مجبور نیستیم به هر قیمتی توافق کنیم، بلکه موظفیم برنامه ای داشته باشیم تا آینده کشور، امنیت ملی و منافع ملی به خطر نیافتد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین پیام‌های استقبال پرشور مردم از شهدای غواص در تهران، استقامت در برابر دشمنان و زیاده‌خواهی غرب است.


وی با اشاره به بخش‌هایی از پیام رهبر معظم انقلاب پس از استقبال پرشور مردم از مراسم تشییع شهدای غواص خاطرنشان کرد: معظم‌له به عبارت مهم « نزول بشارت الهی به ملت ایران در لحظات نیاز اشاره داشتند» یعنی شهدا مانند لحظات خطرساز گذشته، این بار هم به موقع رسیدند تا از پایمال شدن خونشان جلوگیری کنند.


نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: نظر رهبر انقلاب در اشاره به لحظه های نیاز، می تواند معطوف به مذاکرات هسته ای و مسائل کنونی جامعه باشد، چراکه  شهدا همیشه به موقع، در زمانی که احساس خطر می کنند، می آیند. تشییع شهدا با آن عظمت کاملا معنادار بوده و وصف آن غیرممکن است.


عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به این‌که شهدا در راه حفظ آرمان‌ها، اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بهترین داشته خود را فدا کردند، تصریح کرد: غرب با فشارهای سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی سعی دارد تیم مذاکره کننده هسته‌ای را مجاب به پذیرش شروطی کند که با منافع ملی کشور منافات دارد.


فرهنگی خاطرنشان کرد: بازجویی از دانشمندان هسته ای و بازدید از مراکز نظامی خواب و خیال واهی است که غرب به دنبال حقیقت‌بخشی به آن است، به دنبال این زیاده‌خواهی مضحک غرب، طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.


وی با اشاره به این‌که این طرح حاوی حدود خط مشی ملی و خواسته های ملت و دولت ایران است، گفت: کلیات و جزئیات طرح به دقت از سوی نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار می گیرد، مجبور نیستیم به هر قیمتی توافق کنیم، بلکه موظفیم برنامه ای داشته باشیم تا  آینده کشور، امنیت ملی و منافع ملی به خطر نیافتد.


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که میزان تعهدات طرفین باید متناسب و منصفانه باشد، افزود: لزوم همزمانی اجرای تعهدات دو طرف در توافق که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بدان تأکید داشته‌اند نیز مورد توجه وکلای ملت در مجلس است./935/ت303/ش

ارسال نظرات