۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۶۸۳۹۷
امام جمعه عوامیه عربستان:

به رسمیت شناختن مذهب شیعه راه مقابه با تروریسم در شرق عربستان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه عوامیه عربستان اقدام ابتدایی برای مقابله با جنایات تروریست‌های تکفیری در شرق عربستان را به رسمیت شناختن مذهب شیعه در این کشور دانست.
سيد خضر العوامي خطيب جمعه العواميه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید خضر العوامی، امام جمعه عوامیه عربستان در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته این شهر، از تاثیرات منفی اقدامات گروه‌های تکفیری صهیونیستی بر نظام اجتماعی عربستان سخن گفت و نسبت به اقدامات ضد بشری این گروه‌ها به شدت انتقاد کرد.


وی به تشریح مبانی فکری فاسد تکفیری‌ها پرداخت و گفت: تکفیری‌ها، تروریسم را برای پیشبرد اهداف خود به عنوان ابزار اصلی قرار داده اند و با اعتقادی فاسد به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهند.


این روحانی عربستانی با انتقاد از مبلغان تندروی وهابی تصریح کرد: این مفتی‌ها با فتواهای خود به تحریک قومیتی می‌پردازند و این کار علاوه بر اینکه برای آنها مسوولیت شرعی دارد، موجب از بین رفتن امنیت در منطقه می‌شود.


العوامی به مقایسه بین دیدگاه دینی بر مبنای استدلال با هجمات تکفیری بدون اساس مبلغان وهابی پرداخت و افزود: این نوع هجمه تبلیغی بدون برهان و بر پایه تکفیر پیروان مذهب دیگر، تنها بذر کینه را در دل مسلمانان نسبت به یکدیگر می‌کارد و حاصلی به جز خشونت در بر ندارد.


وی گزاره‌های دینی و اغراض سیاسی را بن مایه خط مشی سردمداران مذهب تکفیر دانست و گفت: اگر کسی از لحاظ سیاسی نیز با اهداف مبلغان تکفیری همسو نباشد، با هر مذهبی که باشد تکفیر می‌شود.


امام جمعه العوامیه عربستان در پایان، گام اول برای ایستادگی در برابر اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری را به رسمیت شناختن مذهب شیعه در عربستان دانست و تأکید کرد: تا این اقدام صورت نگیرد مناطق شیعه نشین همواره شاهد جنایات تروریست‌ها خواهد بود./1321/ب902/د

ارسال نظرات