۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۲۶۸۵۴۵

دویست و پنجاه و یکمین شماره ماهنامه پوپک در بازار نشر

خبرگزاری رسا ـ دویست و پنجاه و یکمین ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ماهنامه پوپک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 251 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه خرداد‌ماه 1394 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شکوفه‌های آسمانی»، «سرمقاله»، «جمله کوچولو»، «شعر و داستان»، «گفت‌وگو»، «حکایت‌های کوچک»، «روزگار آقای سرخوش»، «سلام پوپک‌جان»، «جدول»، «داستان»، «سرگرمی» و «یادگار ماه» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «یک شاعر خوب»، «بفرمایید نوش جان!»، «یخچال»، «داستان ترجمه»، «داستان‌های جناب آقای خانه»، «عکس و حرف»، «فیلو+ قصه‌هایش»، «مسافران بهشت»، «اولین‌ها» و «سفرهای من» اشاره کرد.

 

در ذیل بخشی با عنوان مسافران بهشت داستانی‌هایی از زندگی امیر سرلشگر خلبان شهید علی صیاد شیرازی آمده که می‌خوانیم: «از همان کودکی به فکر مردم بود. به خاطر پسر همسایه که فقیر بود، روپوش نو نپوشید. همیشه اول از همه سر کار می‌آمد و نفر آخر می‌رفت. می‌گفت این مردم هستند که ما را به اینجا رسانده‌اند؛ پس ما هم باید به آنها خدمت کنیم.

 

در همان ابتدای جنگ تحمیلی با بنی‌صدر(اولین رییس‌جمهور ایران که به کشورش خیانت کرد) جلسه‌ای داشتند. بنی‌صدر بدون گفتن بسم‌الله صحبتش را شروع کرد. وقتی نوبت به شهید صیاد شیرازی رسید، با ناراحتی گفت: من در جلسه‌ای که اولین سخنرانش بی‌آنکه نامی از خدا ببرد، حرف بزند، هیچ سخنی نمی‌گویم.

 

یک نفر در کوچه مشغول جارو کشیدن بود. همین‌که خواست حرکت کند، دید همان مرد به شیشه ماشینش می‌زند و می‌خواهد نامه‌ای به او بدهد. خواست در ماشین را باز کند تا نامه را بگیرد که با چند گلوله به شهادت رسید. این اولین روزی بود که توانست راحت بخوابد. آن روز صیاد شیرازی مهمان خدا بود.

 

پیکر پاکش با احترام در بهشت زهرا دفن شد. همسر و فرزندانش صبح روز بعد سر مزارش آمدند؛ اما دیدند یک نفر زودتر از آن‌ها آمده است. مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جلوی مزار صیاد ایستاده بودند و فاتحه می‌خواندند. آقا می‌گفتند: دلم برای صیادم تنگ شده و گویا مدت زیادی است از او دور شده‌ام».

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «حیوانات در قرآن»، «باغچه کوچک»، «یک شعر، یک ضرب‌المثل»، «میزگرد بچه‌ها»، «بچه‌ها نقاشی»، «کبوتر نامه‌رسان»، «روزهای نو»، «بچه‌ها خبر»، «من ایرانی‌ام» و «در باغ نهج‌البلاغه» به چشم می‌خورد.

 

دویست و پنجاه و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه خرداد‌ماه 1394 در 66 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات