۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۶۸۶۷۴
از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی؛

انتشار اولین شماره مجله «مطالعات رسانه و امت»

خبرگزاری رسا ـ اولین شماره مجله علمی ـ تخصصی «مطالعات رسانه و امت» بصورت چاپی و اینترنتی از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی منتشر شد.
اولين شماره مجله «مطالعات رسانه و امت»

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از به روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، مجله علمی- تخصصی «مطالعات رسانه و امت» با مدیر مسؤوولی حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی و سردبیری دکتر محمد جعفر محمدزاده منتشر شد.

 

محورهای اولین شماره این مجله عبارتند از: نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامی ، فقه رسانه ، ویژگیهای رسانه تاثیر گذار منطبق بر آموزه های دینی و نقش رسانه های آزاد اسلامی در شکستن انحصار رسانه ای و جنگ نرم  می باشد.

 

موضوعات و اهم مقالات  شماره جدید این مجله نیز عناوینی همچون؛ «پیش درآمدی برفقه رسانه (موضوع شناسی) دکتر احمد مبلغی»، الگوی «آرمان‌گرایی واقع‌بینانه» به مثابة ایدئولوژی اسلامی در«مدیریت انقلابی» رسانه،  پدیده داعش و شگردهای رسانه ای،  درآمدی بر نقش نظام رسانه در جنگ نرم علیه امت اسلامی؛ رویکرد مفهومی ، ویژگی های رسانه تأثیرگذار منطبق بر آموزه ­‌های دینی و معرفی نشریه پرچم اسلام از نشریات دینی تاریخ مطبوعات ایران می باشد.

 

گفتنی است دانشگاه مذاهب اسلامی با توجه ویژه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در زمینه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در سالیان اخیر، همت خود را بر امر مهم گفتگو از طرق گوناگون قرار داده و رسانه را بستر مناسبی برای تعامل و گفتگوی بین مذاهب اسلامی و نیل به سوی اعتدال و عدالت­خواهی و نفی خشونت و افراطی­گری دانسته است که امید می­رود برنامه­ها و ابزارهای موجود بتواند در جهت نیل به مقصود که همانا تحقق آرمان تقریب است، اثرگذار باشد.

 

بنابراین برای تحقق این هدف مهم و برقراری صلح و اعتدال و در راستای مقابله با افراطی­گری و خشونت، ضروری است تا رسانه­های امت اسلام به ویژه رسانه­های معتقد به آرمانهای تقریب، به سازمانهای کارآمد و تأثیرگذاری تبدیل شوند و جهان اسلام به ویژه منطقه خاورمیانه را که امروز به کانون افراطی­گری، خشونت، تروریسم، تجاوزگری و کشتار بی­رحمانه کودکان و زنان تبدیل شده است، از وضع کنونی نجات دهند.

 

اما با تأسف باید گفت: آنچه همه روزه مشاهده می‌کنیم این است که جنایتها و اعمال فجیع، به نام اسلام و به اسم مسلمانان رقم می­خورد و القای رابطه تنگاتنگ اسلام و خشونت و افراطی‌گری به کلیدواژه‌های متعدد رسانه‌های دشمنان امت اسلام تبدیل شده است که بدون تردید هدفی جز مخدوش کردن چهره رحمانی و پاک اسلام ندارند و البته ادعای گروههای تروریستی در منتسب کردن خود به اسلام و حمل نشانه‌ها و نمادهای اسلامی، آنها را در این هدف یاری می‌دهد. پس اگر دیپلماسی وحدت را یک ضرورت می­دانیم، باید به این مهم اذعان کنیم که برخورداری یا عدم برخورداری از رسانه­های فراگیر و هدفمند، می‌تواند ارتباط معناداری با توفیق یا شکست در مسیر پیش رو داشته باشد.

لازم به ذکر است مجله مطالعات رسانه و امت به مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد مبلغی  و سردبیری دکتر محمد جعفر محمدزاده منتشر می شود.   علاقمندان برای ارائه مقالات خود به پایگاه اینترنتی: http://resanevaomat.mazaheb.ac.ir/ مراجعه کنند./836/د102/ق

ارسال نظرات