۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۶۹۰۲۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کلاس های تفسیر قرآن در دانشگاه آزاد تبریز، انتخاب اعضای هیأت مدیره انجمن هنر عکاسی آذربایجان شرقی و تمدید مهلت شرکت در جشنواره کاریکاتور مطبوعات از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بانو حاجیه فاطمه کوچه مشک‌لر، مادر شهید حسن شفیع‌زاده که از هفته گذشته به دلیل بیماری در بیمارستان شهید محلاتی تبریز بستری شده بود، امروز به به فرزند شهیدش پیوست. شهید حسن شفیع‌زاده در مرداد ماه سال 1336 ه.ش در یک خانواده مذهبی در شهرستان تبریز متولد شد و تحت تربیت پدر و مادری مؤمن، متدین و مقلد امام پرورش یافت.


سردار شهید حسن شفیع‌زاده فرمانده دلاور توپخانه نیروی زمینی سپاه در دوران دفاع مقدس بود که در تاریخ 66.2.8 در منطقه عملیاتی کربلای 10 در شمال‌غرب (منطقه عمومی ماووت) در حالیکه عازم خط مقدم جبهه بود، خودرویش مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود نائل شد و به دیدار معشوق شتافت.


برگزاری کلاس های تفسیر قرآن در دانشگاه آزاد تبریز

چهارمین دوره طرح قرآنی فرهنگی (رمضان، بهار قرآن) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و همکاری دفتر مدیریت دانش و توانمندسازی منابع انسانی معاونت اداری و مالی این دانشگاه برگزار می شود.


بنابر ایت گزارش، حجت الاسلام عبدالحمید واعظی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام سید فاضل چاوشی و حجت الاسلام داود سعادت از سخنرانان و مفسران این کارگاه های قرآنی هستند.


گفتنی است، کارگاه تفسیر سوره حدید برای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تلاوت یک جزء از قرآن به صورت روزانه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر برنامه دیگر برای این ماه مبارک است.


اعضای هیأت مدیره انجمن هنر عکاسی آذربایجان شرقی انتخاب شدند

انتخابات ششمین دوره هیأت مدیره این انجمن با حضور حداکثر اعضا برگزار شد که بر اساس رای گیری انجام شده، نادر فارغی، مجید فرهمندی، آیدین صیامی، بهرام تندران و کریم ارجمند به عنوان اعضای ششمین دوره هیئت مدیره انجمن هنر عکاسی آذربایجان شرقی معرفی شدند.


انتخابات انجمن هنر عکاسی استان در فواصل سه ساله برگزار می شود که در انتخابات فوق نفرات معرفی شده بر اساس رای اعضای انجمن حائز اکثریت آراء شدند. همچنین نادر فارغی، به عنوان رییس هیت مدیره ششمین دوره هیأت مدیره انجمن هنر عکاسی استان انتخاب شد.


گفتنی است، انتخابات ششمین دوره هیأت مدیره انجمن هنر عکاسی آذربایجان شرقی در محل این انجمن واقع در مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار شد.


تمدید مهلت شرکت در جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات در تبریز

محمدحسن چمیده‌ فر، سرپرست معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات کشور با هدف ارتقای سطح کاریکاتورست مطبوعاتی استان و کشور برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: مهلت شرکت در این جشنواره که برای اولین بار توسط خانه مطبوعات استان و این اداره کل برگزار می شود قرار بودتا 30 خرداد ماه باشد که به علت استقبال کم نظیر اهالی فرهنگ و هنر تا 22 تیرماه تمدید شد.


سرپرست معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی افزود: تاکنون بیش از 600 اثر از شهرهای اصفهان، بجنورد، تهران، تبریز، بوکان، مشهد، ساری، بوشهر، آباده شیراز، کیش، ‌کرمان، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و پارس‌آباد به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.


چمیده‌فر زمان برگزاری جشنواره و معرفی نفرات برتر این جشنواره را هفدهم مرداد و همزمان با روز خبرنگار اعلام کرد و گفت: نخستین جشنواه سراسری کاریکاتور مطبوعات؛ با موضوع فرهنگ، کاریکاتور چهره، آزاد و بخش ویژه‌ شعار سال برگزار می‌شود.


به گفته وی علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا بیست و دوم تیرماه جاری به آدرس اینترنتی
www.NasimeFarhang.festival@gmail.com ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.ea-ph.com  مراجعه کنند.


گفتنی است، نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و  خانه‌ مطبوعات استان برگزار می‌شود./853/پ203/ح

ارسال نظرات