۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۶۹۰۴۹
روزنامه الحیات عربستان خبر داد؛

60 درصد از عاملان انتحاری داعش سعودی هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از روزنامه‌های عربستانی اتباع سعودی را بیشترین عاملان انتحاری داعش معرفی کرد.
النشوان يکي از اعضاي عربستاني داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عربستانی "الحیاة" در گزارشی به بررسی آمار سعودی‌هایی که در عملیات‌های انتحاری داعش شرکت می‌کنند، پرداخت و نوشت: از زمانی که سازمان تروریستی داعش شکل گرفت بسیاری از جوانان سعودی در معرکه‌های بی هدف این گروه در سوریه و عراق به فعالیت مشغول هستند، اما بسیاری از این افراد در درگیری‌ها کشته شده و شمار زیادی نیز با منفجر کردن خود سعی می‌کنند اقدام مفیدی برای این سازمان انجام دهند.


این روزنامه افزود: 60 درصد از عناصر انتحاری داعش از اتباع عربستان هستند و این افراد حکم هیزم برای آتش تروریسم داعش را دارند.


در این گزارش آمده است: سرمداران داعش اجازه نمی‌دهند کسی از اتباع سعودی به دلیل ویژگی‌های اخلاقی منفی در این سازمان فرماندهی کند و اگر فعالیت سعودی‌ها زیاد باشد به کشورهای دیگر مانند لیبی فرستاده می‌شوند.


در همین راستا، محمد الهدلاء، کارشناس و پژوهشگر مسایل امنیتی خاور میانه در مصاحبه با این روزنامه گفت: داعش نهایت استفاده را از اتباع سعودی در عملیات‌های انتحاری می‌کند و هیچ یک از مناصب مهم را به یک سعودی واگذار نمی‌کند. سعودی‌ها به معنای واقعی کلمه هیزم آتش داعش هستند./1321/ب902/د

ارسال نظرات