۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۶۹۲۲۴

برپایی نمایشگاه تازه‌های کتب عربی در کتابخانه مرکزی ‌رضوی

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاهی از جدیدترین کتب چاپ شده به زبان عربی که از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خریداری شده است، در کتابخانه مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در حال برگزاری است.
سازمان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمدجواد قوی، رییس اداره روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی از برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب عربی در این کتابخانه خبر داد.

 

وی با بیان اینکه این کتب در سال 2014 و 2015 به چاپ رسیده‌اند، اظهار داشت: «در ماه گذشته، بیش از 4 هزار و 300 عنوان کتاب به زبان عربی افزون بر 6 هزار نسخه، از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خریداری شد که تعداد 175 جلد از این کتاب‌ها در سالن کتابخانه مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در حال نمایش قرار دارد.»

 

وی این نمایشگاه را متشکل از موضوعات گوناگون اسلام، قرآن، حدیث، اهل‌بیت، تاریخ، ادبیات، طب اسلامی، سیاست و ... دانست و اعلام کرد: «نمایشگاه از 24 تا 30 خرداد ماه در این مکان دایر است.»

 

در ادامه سیدجواد طباطبایی، کارشناس ثبت و سفارش کتاب‌های خارجی این سازمان، نیز به سیاست‌های این سازمان در خرید کتب اشاره کرد و اظهار داشت: «این کتب بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته در جلسات کارشناسان و همچنین مطالبات مراجعه‌کنندگان و تأمین کمبودهای مخزن کتب کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تخصصی این مرکز خریداری شده است.»

 

وی با تأکید بر حمایت‌های آیت‌الله واعظ طبسی، از تکمیل و تجهیز کتب کتابخانه‌های تخصصی، و اختصاص بودجه ویژه برای این امر، خاطرنشان کرد: «هر کتاب مناسبی که با کتابخانه‌های تخصصی این مجموعه ارتباط موضوعی دارد و در مخزن و کتابخانه موجود نیست به منظور غنای هرچه بیشتر این کتابخانه‌ها، در لیست خرید قرار داشته است.»

 

طباطبایی از برخی ناشران این کتب نام برد و تصریح کرد: «دارالشروق، دارالآفاق‌العربیه، دارالنشرالجامعیه و ... از مصر، مؤسسه‌البلاغ، دارالمحجه‌البیضاء، دارالفکر، دارالعربیه للموسوعات، دارالمنهاج، مؤسسه‌الاعلمی (ناشر نمونه بین‌الملل در یکی از نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران) و... از لبنان، از جمله ناشرانی هستند که کتب آن‌ها در میان کتب خریداری شده قرار دارد./1308/د102/ق

ارسال نظرات