۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۶۹۲۸۲

هفتمین همایش شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین همایش شوراهای حل اختلاف با حضور اعضای شورای حل اختلاف آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
دحجت الاسلام عليزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، هفتمین همایش شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی ظهر امروز در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد.

 

در این همایش رییس کل دادگستری آذربایجان غربی و معاونان، رییس شورای حل اختلاف استان، رییس شعبات حل اختلاف و اعضای این شعبات حاضر بودند.

 

حجت الاسلام علیزاده، رییس شعبه 17 شورای حل اختلاف ارومیه در این همایش به نیابت از همه اعضای شورا به سخنرانی پرداخته و از مشکلات و مسایل مربوط به آنان سخن گفت.

 

وی با اشاره به عدم پرداخت خدمات منصفانه به اعضای شورای حل اختلاف، اظهار داشت: دستگاه قضایی باید تدبیری بیندیشد تا این نیروهای خدوم که بار سنگینی را از روی دوش دادسراها و دادگستری ها برمی دارند از امکانات و خدمات مناسبی برخوردار شوند.

 

رییس شعبه 17 حل اختلاف ارومیه اعطا بیمه تامین اجتماعی به کارکنان شوراها را امری قدر دانستنی عنوان و اضافه کرد: به اعضای شوراهای حل اختلاف شهری خدماتی از قبیل بیمه تامین اجتماعی و اعطای قطعه زمین داده شده است اما شوراهای روستایی از این خدمات محرومند.

 

وی تجهیز و تکمیل ساختمان شورای حل اختلاف ارومیه به ویژه رنگ آمیزی آن، ادامه داد: اعضای شورای حل اختلاف نیروی افتخاری دادگستری ها هستند، از این رو باید مورد حمایت واقع شوند تا بتوانند به وظایف خود به درستی عمل کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده به درخواست های اعضای شورا اشاره کرد و گفت: افزودن بر حق الزحمه اعضا، در اولویت استخدام قرار گرفتن اعضا، پرداخت وام های قرض الحسنه به اعضا و ارائه خدمات به اعضا و خانواده های شورا از مطالبات مهم این گروه است.

 

وی به حلول ماه مبارک رمضان اشاره و ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: ماه رمضان ماه خودسازی مومنانی است که مصداق آیه 183 سوره بقره قرار گرفته اند که می فرماید؛ «یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم» و باید قدر این ایام را دانست و از آن بیشترین استفاده را کرد./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات