۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۶۹۲۹۷
مدیر کل ارشاد زنجان:

نخستین همایش نماز در آموزه های رضوی در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل ارشاد اسلامی زنجان با اشاره به برگزای جشن های رضوی در دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در سراسر کشور گفت: استان زنجان امسال میزبان برگزاری نخستین همایش نماز درآموزه های رضوی خواهد بود.
ناصر مقدم

ناصر مقدم، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برگزاری جشن های رضوی در دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در سراسر کشور اظهار داشت: استان زنجان امسال میزبان برگزاری اولین همایش نماز درآموزه های رضوی خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به آثار ارسال شده به دبیر خانه این همایش در استان تصریح کرد: 60 اثر تاکنون به دبیرخانه جشنواره اولین همایش نماز در آموزه های رضوی در استان زنجان ارسال شده است که اختتامیه این همایش نیز در 28 مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسؤول در ادامه از برگزاری جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری ماه رمضان از چهار تا 13 تیر به مدت 10 روز در استان خبر داد و افزود: 307 عنوان برنامه در 18 شهر و 106 مکان برگزار می شود.

 

مقدم در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن وعترت در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره تأکید کرد: نمایشگاه های هنرهای تجسمی و صنایع دستی، نمایش آثار نفیس، وقفیات و قرآن های موزه ای، کودک و نوجوان، هدایا و تجهیزات کتب و علوم قرآنی، ادعیه و قرآن، نرم افزارها و بازارچه فروش حجاب و عفاف در این نمایشگاه ها برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های در دست اجرا به مناسبت ماه مبارک رمضان در زنجان اظهار داشت: 40 محفل انس با قرآن کریم، قرائت قرآن، اجرای تواشیح و ابتهال با حضور قاریان و حافظان برتر کشوری و استانی در زنجان در طی روزهای آینده برگزاری می شود.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر ائمه جمعه شهرستان ها گفت: جلسات تفسیر با حضور ائمه جمعه 13 شهر استان و کارگاه های تدبر در سوره مبارکه نور در 12 مسجد شهر زنجان با اجرای 144 کارگاه با موضوعات مختلف از سوی 12 نفر از اساتید مجرب ویژه خواهران برگزار می شود.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی در زمینه موضوعات قرآنی خاطر نشان کرد: 16 نشست تخصصی با موضوعات قرآن و ادبیات فارسی، نشست ادبی داستان های قرآنی، نشست تخصصی الحان و مقامات قرآنی، اخلاق در قرآن، تغذیه سالم در قرآن، آسیب های ماهواره و شبکه های مجازی و امربه معروف و نهی از منکر در این ایام برگزار خواهد شد./949/ت302/ب4

ارسال نظرات