۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۶۹۳۷۶
حجت‌الاسلام علیزاده تأکید کرد؛

کار تشکیلاتی، ویژگی شهید بهشتی/ بهشتی با بصیرت و مسؤولیت‌پذیری افکار عمومی را جهت‌دهی کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: آنچه امروز جامعه ما در الگوگیری از شهید بهشتی به آن نیاز دارد ایجاد کار تشکیلاتی و تیمی در راستای عملی کردن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به ویژه در مورد سبک زندگی اسلامی و انقلابی است.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم عليزاده، معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت شهید بهشتی، گفت: شهید بهشتی یکی از مدافعان و پاسداران اصول اساسی انقلاب اسلامی بود که در رأس آن اصل ولایت‌مداری قرار دارد.

 

وی افزود: اگر این شخصیت بزرگ امروز حضور داشت یکی از پرچمداران جریان اصولگرایی بود جریانی که برپایه قانون اساسی مبتنی بر مبانی اعتقادی و مکتب نظام اسلامی بنا شده است.

 

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه عنوان کرد: شهید بهشتی در ارتباط با موضوع ولایت و امامت به تئوری ناب ولایت فقیه اعتقاد کامل داشت و آن را هدایتگر و نجات‌بخش جوامع اسلامی در دوران غیبت می‌دانست.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به نظریه شهید بهشتی درباره انتظار در دوران غیبت، اظهار داشت: شهید بهشتی اعتقاد داشت که دوران انتظار زمان حرکت جوامع اسلامی به سوی آرمان‌ها، اهداف بلند دینی و انقلابی است که نیاز به محور و راهبری با کمترین ضریب خطا و بالاترین ضریب سلامت و موفقیت اعتقادی، اخلاقی و رفتاری را دارد که این جایگاه را صرفا می‌توان در ولایت فقیه تعریف کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که در عصر غیبت مدیریت کلان جامعه اسلامی با حضور ولایت فقیه امکان‌پذیر است، بیان داشت: ما شیعیان ولی فقیه را معصوم نمی‌دانیم اما در جایگاه رهبری و هدایت جامعه ضریب خطای او نسبت به دیگران به مراتب پایین‌تر و ضریب موفقیت و سلامت او را در حوزه مدیریت کلان جامعه اسلامی بیشتر از دیگر عناصر می‌دانیم.

 

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به فرمایش امام راحل درباره شهید بهشتی مبنی بر این‌که او یک ملت بود، ابراز کرد: دلیل این فرمایش امام راحل که بهشتی را یک ملت خطاب کرد این بود که شهید بهشتی که به لحاظ اعتقادی در جایگاه بسیار بالایی از ایمان و توکل قرار داشت توانست با بصیرت و مسؤولیت‌پذیری خود افکار عمومی یک ملت را تحت تاثیر فکر و اندیشه بلند و زلال خود قرار دهد.

 

حجت‌الاسلام علیزاده در ادامه بیان داشت: دلیل دیگر نگاه تشکیلاتی و ساختاری شهید بهشتی بود، یعنی چیزی که هر جامعه آرمانی و اعتقادی به آن نیاز دارد و اگر ما بخواهیم وحدت و انسجام بخشی را در جامعه اسلامی حاکم کنیم باید یک نگاه عمیق ساختاری و تشکیلاتی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به دلیل دیگر افزود: دلیل دیگر بحث تحزب ایشان است که همان حزب الهی و توحیدی اسلام می‌باشد که ظاهر و باطن اساس‌نامه‌ آن برای مردم شفاف و آشکار است، شهید بهشتی این اعتقاد را داشت که حزب اسلام متجلی از قرآن است و حزب الله دور از مردم نیست به همین دلیل توده مردم و اقشار مختلف فرا خوانده می‌شوند.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز داشت: حزب جمهوری اسلامی از برکات شهید بهشتی بود و او وظیفه دبیر کلی و شورای سیاست گذاری چنین تشکیلاتی را به عهده گرفت دشمن نیز فهمیده بود کار تشکیلاتی شهید بهشتی در نظام جمهوری اسلامی آغاز شده و در ثبات آن نقش‌آفرین می‌شود به هیمن دلیل او را به شهادت رساندند ولی شهید بهشتی با خون خود توانست این اندیشه تشکیلاتی را تثبیت کند و امروز هرچه داریم از هدایتگری‌های امام راحل و شاگردان ایشان از جمله شهید بهشتی است.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این‌که شهید بهشتی دارای فکر و اندیشه مذهبی بود، گفت: شهید بهشتی صاحب فکر و اندیشه مذهبی خود به تنهایی یک ملت است یعنی ملتی را به صورت نظام‌مند تحت تاثیر افکار و اندیشه مذهبی و اسلامی خود قرار داد.

 

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در دیدار با مردم خرسان شمالی، عنوان کرد: آنچه امروز جامعه ما در الگوگیری از شهید بهشتی به آن نیاز دارد ایجاد کار تشکیلاتی و تیمی در راستای عملی کردن توصیه‌های مقام معظم رهبری به ویژه در مورد سبک زندگی اسلامی و انقلابی است.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه، با اشاره به عملی کردن توصیه‌های مقام معظم رهبری، اظهار داشت: شایسته است که ما اتاق فکر با حضور سلایق مختلف را تشکیل داده و مجموعه‌هایی را در راس نهادها، ارگان‌ها و بخش‌های مختلف ادارات تعریف کنیم که بتوانند به توصیه‌های مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

 

حجت‌الاسلام علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: اگر این‌گونه اندیشه کنیم ضریب موفقیت ما بیشتر  می‌شود زیرا در تیم و تشکیلات فکر و اندیشه افزایش یافته و نتیجه بهتری حاصل می‌شود./807/ت301/ب4

ارسال نظرات