۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۶۹۴۶۴
استاد حوزه علمیه:

بودجه بیت المال نباید در راه احزاب خرج شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که بودجه بیت المال نباید در راه احزاب خرج شود، گفت: کسی که خود را بازیچه دست احزاب کرده، همیشه باید در خدمت آن ها باشد و هر حرفی را که آن ها می زنند، باید تکرار کند.
احزاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی فهیم کرمانی، شب گذشته در جلسه بیان احادیث اهل بیت(ع)، گفت: مؤمن کسی است که ظاهر و باطنش یکسان باشد و هر چه در دلش هست همان را برزو دهد.

 

وی در ادامه افزود: امام صادق(ع) در نصیحت به اصحابش می فرماید، در زندگی ات تک روی نکن و جزء هیچ حزبی نباش مگر حزب الله؛ چراکه در حزب الله برخلاف حزب های دیگر با افراد باتقوا همنشین می شوی و این امر سبب رشد تو می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی با بیان این که بودجه بیت المال نباید در راه احزاب خرج شود، اظهار داشت: کسی که خود را بازیچه دست احزاب کرده، همیشه باید در خدمت آن ها باشد و هر حرفی را که آن ها می زنند، تکرار کند.

 

وی عنوان کرد: ما باید از سنت پیامبر اکرم(ص) سرمشق بگیریم که روزی اصحاب را جمع کرد و با عصای خویش خطی مستقیم که دو شاخه در دو طرف آن قرار داشت بر روی زمین کشید، پس از کشیدن خط به اصحاب فرمود: هر کس به طرف راست یا چپ خط برود گمراه می شود و تنها کسی سعادت می یابد که بر روی خط مستقیم استوار باشد.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسی به سعادت دنیا و آخرت می رسد که بر صراط مستقیم استوار باشد و استواری بر این صراط یعنی پیروی از اهل بیت(ع) که در مقام عصمت هستند.

 

وی ابراز داشت: ضلالت یعنی گمراهی و مضله یعنی زمینی که هرکس قدم در آن نهد به گمراهی کشیده می شود؛ در روایت جناح چپ و راست هر دو به عنوان مضله آمده اند، یعنی این که هر کس در این دو طرف برود به گمراهی کشیده می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی ابراز داشت: مضله همانند بیابانی می ماند که هر چه در آن بیابان است انسان را به سوی مرگ می کشاند، همچون حیوانات درنده و کمبود آب، حال اگر انسان بدون یک راهنما در این بیابان برود، بدون شک اسیر مرگ خواهد شد.

 

وی تقوا را وسیله نجات انسان ها دانست و در پایان گفت: تقوا یعنی این که انسان از عمل حرام پرهیز کرده، در انجام واجبات سستی نورزد و در امور شبهه ناک احتیاط کند./9706/پ202/ب4

ارسال نظرات